Senaste nytt

Sol utan Zika Januari 2017? Första BusinessClass?

Morgan

Medlem
Och angående hur mycket resan får kosta: spontant låter det som att du snart planerar att bli pappa. Detta i kombination med att du snart är färdigutbildad i ett yrke där det finns i princip noll arbetslöshet och stor möjlighet att dra in snabba pengar om man vill så säger jag: Splurge!
 

Airman

Medlem
Och angående hur mycket resan får kosta: spontant låter det som att du snart planerar att bli pappa. Detta i kombination med att du snart är färdigutbildad i ett yrke där det finns i princip noll arbetslöshet och stor möjlighet att dra in snabba pengar om man vill så säger jag: Splurge!

Haha, jag håller med! :) Har övertalningskampanj på gång här hemma till frun som inte är helt inne på min splurgementalitet för tillfället...
 

Johanna

Medlem
Blir lite orolig när en nästan läkare är så rädd för Zika. Jag åker till Miami i november.

Mitt förslag är att göra som jag gör snart om du är rastlös. Det är att flyga till LA, bila till Palm Springs och vandra i öknen. Solen lär skina iaf.
 

Airman

Medlem
Blir lite orolig när en nästan läkare är så rädd för Zika. Jag åker till Miami i november.

Mitt förslag är att göra som jag gör snart om du är rastlös. Det är att flyga till LA, bila till Palm Springs och vandra i öknen. Solen lär skina iaf.

Vill inte sprida oro i onödan. Risken är ju liten, även om man är i Zikaområden, speciellt om man följer råd om myggmedel/klädsel mm. Bara det att vi personligen inte vill ta den lilla risken för vad som egentligen inte är en nödvändig resa, nu när vi ändå har valet att åka till ett Zikafritt område. Om vi t.ex. redan hade bokat resa till Miami, så skulle jag följa läget och sen besluta om vi skulle åka när det närmar sig. Jag tror som sagt också att amerikanarna kommer köra hårt med myggbekämpning och nödvändiga åtgärder för att minimera spridning.
 

Johanna

Medlem
Jag ska förtydliga att du måste betona ordet lite när du läser min post. Jag är inte alls orolig. Det skulle begränsa mig för mycket.
 
Toppen