Senaste nytt

Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.

iRobert

Medlem
Flygbolag: SAS, Lufthansa
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Göteborg
Destination: Seoul
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95000 poäng med Amex 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): 3175 SEK
När: aug-sep 2016
Bokad: aug 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

GOT-CPH: SK + CRJ9
CPH-FRA: LH C A320
FRA-ICN: LH F A380
ICN-FRA: LH F A380
FRA-GOT: LH C A321
 

Vaniljvodka

Medlem
Flygbolag: SAS, Lufthansa
Kabinklass: Plus, Business, First
Avreseort: Göteborg
Destination: Seoul
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 95000 poäng med Amex 2-4-1 voucher
Skatter&avgifter (per person): 3175 SEK
När: aug-sep 2016
Bokad: aug 2016


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

GOT-CPH: SK + CRJ9
CPH-FRA: LH C A320
FRA-ICN: LH F A380
ICN-FRA: LH F A380
FRA-GOT: LH C A321

Jag trodde LH körde B747 till ICN och har för mig att jag hört nåt om att de skulle lägga ner F på den rutten? Eller så har jag blandat ihop det med att Asiana kanske ska ta bort F från sina Jumbojets.
 

iRobert

Medlem
Jag trodde LH körde B747 till ICN och har för mig att jag hört nåt om att de skulle lägga ner F på den rutten? Eller så har jag blandat ihop det med att Asiana kanske ska ta bort F från sina Jumbojets.
Det vet jag tyvärr ingenting om, däremot 110% säker på att det är LH F och ett par A380's. :)

confirmation.png
 

mha321

Medlem
Sådärja, då hade det öppnat sig en plats på IAH-DFW. Economy enbart, men det är bara en timme.

Det dök även upp en plats på direktflyget ORD-ARN. Tallinn klarade inte av att boka den (de såg den när de gjorde nya bokningar, men inte om de gjorde en ändring). Mailade Diamond-supporten och de fick samma fel, men de kontaktade "platskontrollen" som kunde lägga in den bokningen. Sedan en vända till med Tallinn för att ta bort ORD-CPH-ARN-delen (jag hade båda i bokningen) och biljettera, och nu är jag på direktflyget. Mycket bra hanterat av Diamond-supporten igen, som inte bara gav upp vid "computer says no".

58kr extra för att lägga på första benet, 96kr tillbaka för att ta bort CPH. Bara en ombokningsavgift trots att de gjorde två olika ombokningar, eftersom det var "deras fel" att den första inte funkade.


Då var det bara att vänta på att United öppnar något i First på DFW-ORD...
Särja, då blev det ledigt på FRA-DFW-flighten också, så vi tar en till ombokning. Blir Lufthansa A330 istället för United 787 över pölen, och starta tidigare på morgonen. Men å andra sidan betyder det att jag hinner fram i tid till ölprovningen som blev inbokad på kvällen :) Den tackar jag ExpertFlyer seat alerts för.

Dessutom ett par hundralappar tillbaka på skatten genom att inte flyga över London. De ryker väl igen om det öppnas något i first på DFW-ORD, men den tiden den sorgen.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ucce

Medlem
Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: SAS/Thai
Kabinklass: Business
Avreseort: Stockholm/Arlanda
Destination: Phuket
Enkelresa eller Tur&retur: T&R
Antal poäng (per person): 70000(2-4-1)
Skatter&avgifter (per person): 2019
När: Jan 2016
Bokad: Aug 2016



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Blir onekligen väldigt mycket billigare att flyga med SAS via HKG - fick bara till det åt ena hållet nu men skatterna kommer ned från nästan 5000 till 2000 (jmf Thai båda riktningarna). Får man till det åt båda hållen blir det nog riktigt billigt - för tydligen har flygplatsen i HKG tvingat bolaget att ta bort YQ på flygningar därifrån.
 

henrik l

Medlem
Bonusprogram: British Airways Executive Club
Flygbolag: Cathay Pacific
Kabinklass: Business
Avreseort: Shanghai
Destination: Bangkok
Enkelresa eller Tur&retur: Enkel
Antal poäng (per person): 30 000 Avios (efter att ha betalat ca 1400 kr blev det 16 000
Skatter&avgifter (per person): 296 kr
När: Juni -17
Bokad: Augusti -16


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Bokningen av "Modest variant Sommarresa -17" fortsätter. Detta hör nog till de mera prisvärda sätten att använda sina Avios. För ca 1400 kr minskade kostnaden med 14 000 Avios.
 

blobloblo

Medlem
First first!!

Bonusprogram
:SAS Eurobonus
Flygbolag: Lufthansa, Thai airways
Kabinklass:Business, First
Avreseort: Cph
Destination:Bkk
Enkelresa eller Tur&retur:T&R
Antal poäng (per person): 95000x2 (2-4-1)
Skatter&avgifter (per person):ca 3400 kr
När:Sept 16
Bokad:Aug 16

2 x Lufthansa och 2 x Thai i F. 3 st 747 och en A380. Väldigt nöjd med bokningen!

Great Circle Mapper
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen