Senaste nytt

SAS EuroBonus American Express® Premium Card

Dr. Miles

Expert
Är det verkligen så här?
Jag har precis beställt ett Amex Premium och har en hel del stora utgifter inom det närmsta som jag tänkt betala med detta kortet.
Du menar alltså att det nollställs vid nyår då även att det är ett helt nytt kort?

Mvh

Andreas
Ja, se texten från American Express.
Det står "Samma kalenderår".

SAS EuroBonus American Express Elite skrev:
Fördubbla värdet på dina poäng
Använder du ditt Kort frekvent kan du dessutom komma ännu längre. När du handlar för 150 000 kronor under ett kalenderår får du möjlighet att boka en valfri EuroBonus-resa till halva poängpriset3 med SAS ”Bästa pris” eller Star Alliance för upp till två personer. Handlar du för 300 000 under samma kalenderår får du ytterligare möjlighet att boka en valfri EuroBonus-resa till halva poängpriset.
SAS EuroBonus American Express Elite Card | Amex
 

kraken

Medlem
Är det verkligen så här?
Jag har precis beställt ett Amex Premium och har en hel del stora utgifter inom det närmsta som jag tänkt betala med detta kortet.
Du menar alltså att det nollställs vid nyår då även att det är ett helt nytt kort?

Mvh

Andreas
Ja det är per kalenderår. 1:a Jan till 31:a Dec.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag fick lära mig den hårda vägen :) hade gjort en plan på att enbart spendera 15000kr i månaden för att uppnå gränsen efter 10 månader, jo tjena, Jag började i april och när jag väl kommit till januari nästa år och kollat fakturan så var den nollad :)
 

Mikael S

Medlem
Kom ett mail:

"SAS fyller 70 år och det firar vi med att ge dig fler Extrapoäng än någonsin tidigare när du bjuder in vänner. Du får hela 17 000 Extrapoäng för varje vän du bjuder in till Premium Card, 5 000 Extrapoäng mer än vanligt, när ansökan godkänns*. Erbjudandet gäller endast denna vecka så bjud in redan idag. Din vän måste ansöka senast 11 september 2016."
 

konsumtion

Medlem
Hej, har läst detta forum ett tag tills jag nu bestämt mig för att bli medlem :)

Jag vet att detta har diskuterats en hel del, men har aldrig riktigt känt att jag hittat det svar jag är ute efter.

Jag använder idag ett Coop MMM, och går i tankarna ifall jag ska skaffa ett SAS amex eller inte. Dvs ifall det är värt att byta (och enbart ha ett vanligt coop medlemskort för att få dubbla bonuspoäng/6 månad).

Jag vet inte riktigt vad jag har för spend/år, men tror nog inte att jag kommer upp i 150 000kr. Möjligtvis ifall jag använder Betalo, men då tillkommer ju i så fall även en avgift på 2.5% för amex som gör att jag är osäker på ifall det lönar sig att använda Betalo. Men det kanske ni har bättre koll på??

En till fråga; mitt eurobonus år sträcker sig till sista november, så från den 1a december börjar ett nytt intjäningsår för mig. Ifall jag tar amex elite och får 20 000 poäng per år, kommer de finnas fram till 31 december, och sedan blir det "nya" 20 000 poäng från och med 1 januari 2017, eller kommer få 20 000 poäng som sträcker sig 1 år framåt från när jag får amex elite kortet? Tänker mest när det är smartast att i så fall beställa ett kort?

Några frågor, och kanske lite otydligt, men hoppas ni förstår mig ändå :)

Återigen, är väldigt osäker på om det är värt att gå från coop MMM till amex överhuvudtaget om man tittar på kostnad vs det man får ut av korten, och i så fall vilket amex kort jag ska ta. För elite är ju väldigt dyrt....hoppas någon kan reda ut detta till mig.
 
Toppen