Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

MWi

Medlem
I eftermiddags så trillade mitt svar från SAS in! Lämnade in min claim 22 Juni.

Jag får 3000 poäng i kompensation samt 8600 SEK i ersättning för min två dagar försenade hemresa från London pga strejken.

Lite missnöjd med kompensation av poäng, eftersom jag verkligen tycker att personen i kundtjänst på SAS betedde sig riktigt dåligt, men det är inte värt att bråka över mera. Overall så är jag ändå nöjd med ersättningen!
Fick du bas eller extrapoäng? Har en resa som blev påverkad men där jobbet bokade om mig.
 

Snörök

Medlem
I eftermiddags så trillade mitt svar från SAS in! Lämnade in min claim 22 Juni.

Jag får 3000 poäng i kompensation samt 8600 SEK i ersättning för min två dagar försenade hemresa från London pga strejken.

Lite missnöjd med kompensation av poäng, eftersom jag verkligen tycker att personen i kundtjänst på SAS betedde sig riktigt dåligt, men det är inte värt att bråka över mera. Overall så är jag ändå nöjd med ersättningen!


Fick du ersättning för utlägg eller ersättning enligt EU261/2004?
 

Tonton

Medlem
Fick du ersättning för utlägg eller ersättning enligt EU261/2004?

Utlägg!

Jag begärde ersättning enligt 261/2004 pga att de inte bokade om mig på lediga *A flighter som fanns tillgängliga eftersom jag tydligen hade "fel" bokningsklass. Istället för att komma iväg på söndag kväll (fanns minst fyra lediga alternativt till ARN då) så kom jag och min mor iväg onsdag eftermiddag. Tyvärr så blev det ett nej för ersättning, vilket jag nästan förväntade mig.
 
Toppen