Senaste nytt

Hur får man tag på Menzies bagagehandering på Arlanda T2?

thh

Medlem
Flytande varor, förbjudna föremål etc...
Givetvis ska man ju ha i handbagage så man klarar sig några dagar om det är tillåtet.

Du får ha flytande mediciner i handbagaget i en mängd som är tillräcklig - jag har tagit med mig diverse flytande hostmediciner utan klagomål och jag har inte ens hostat i säkerhetskontrollen, det räknas inte in i ditt handbagage heller. Jag vet inte vilka förbjudna föremål det skulle röra sig om.
 

FF#1

Medlem
Du får ha flytande mediciner i handbagaget i en mängd som är tillräcklig - jag har tagit med mig diverse flytande hostmediciner utan klagomål och jag har inte ens hostat i säkerhetskontrollen, det räknas inte in i ditt handbagage heller. Jag vet inte vilka förbjudna föremål det skulle röra sig om.

Det har du rätt i, mediciner för personligt bruk går ju bra i större mängd än 100ml, på samma sätt som om man har välling till ungen.

Nu kommer vi OT
tja... en revolver eller pistol kanske? Vapen måste checkas in delade på två separata bagage.
De hanteras förvisso som specialbagage och lämnas ut av väktare.
Dock så är det ju som allt annat med bagage på flygplatser...Murphy finns där i bland...

Stod och väntade på mina bagage på Arlanda här om året, väktaren kommer och säger varsågod... jag säger vart är det andra då...?
väktaren rycker till och säger att va! Var det fler än ett baggage?
Då ser jag i ögonvrån att min väska kommer ut på det vanliga bandet med en orange jätte tag som säger "Fire arm"
Inte godkänt av baggage hanteringen!

:)
 

thh

Medlem
Det har du rätt i, mediciner för personligt bruk går ju bra i större mängd än 100ml, på samma sätt som om man har välling till ungen.

Nu kommer vi OT
tja... en revolver eller pistol kanske? Vapen måste checkas in delade på två separata bagage.
De hanteras förvisso som specialbagage och lämnas ut av väktare.
Dock så är det ju som allt annat med bagage på flygplatser...Murphy finns där i bland...

Stod och väntade på mina bagage på Arlanda här om året, väktaren kommer och säger varsågod... jag säger vart är det andra då...?
väktaren rycker till och säger att va! Var det fler än ett baggage?
Då ser jag i ögonvrån att min väska kommer ut på det vanliga bandet med en orange jätte tag som säger "Fire arm"
Inte godkänt av baggage hanteringen!

:)

Jadu, på Arlanda är jag inte förvånad. Å andra sidan vad kan man göra med ett halvt vapen?
 

FF#1

Medlem
Jadu, på Arlanda är jag inte förvånad. Å andra sidan vad kan man göra med ett halvt vapen?

Ställa till oreda för ägaren som står med andra halvan lika oanvändbar...eller 5 kg ammo som kommer på vift om det är fel väska

Edit: samt huvudvärk, andministrativt elände mm.
 

agehall

Medlem
ett incheckat vapen.
Med ett incheckat vapen slipper man många problem. Sådana väskor kommer i princip inte bort eftersom det skulle vara väldigt dåligt även för flygbolaget och handling agency.

Hur har det gått för er som inte hade fått ert bagage?
Det kom till rätta precis som jag satte mig i bilen för att åka ut till ARN och handgripligen leta upp det på egen hand.

Funderar på det här med MCT:er och den "tävling" som det blivit mellan flygplatser om att ha korta bytestider. Fine, jag hinner gå mellan två tex B-gater på AMS på 30 min men hinner mitt bagage igenom hela karusellen på den tiden?
Nja, det tror jag inte. Jag har aldrig upplevt att MCT varit på tok för kort vid något byte (finns säkert fall där det är så, men jag har missat dessa) utan snarare tvärt om. Att ha för kort MCT innebär massor med problem för bolag då de tvingas ta ansvar för passagerare som missar sina flighter samt hantera bagage som kanske lastats och personen inte har dykt upp.

Sedan upplever jag att bagage ofta transfererar snabbare än vad jag gör...
 

Maja

Medlem
Du får ha flytande mediciner i handbagaget i en mängd som är tillräcklig - jag har tagit med mig diverse flytande hostmediciner utan klagomål och jag har inte ens hostat i säkerhetskontrollen, det räknas inte in i ditt handbagage heller. Jag vet inte vilka förbjudna föremål det skulle röra sig om.
Nja, på Heathrow tog de min flaska med hostmedicin till dottern med hänvisning att den var på mer än 100ml. Det var tagit ur flaskan, men de vägrade låta mig ta med den trots försök att erbjuda mig att smaka på den framför dem etc.
 

FF#1

Medlem
Med ett incheckat vapen slipper man många problem. Sådana väskor kommer i princip inte bort eftersom det skulle vara väldigt dåligt även för flygbolaget och handling agency.


Det kom till rätta precis som jag satte mig i bilen för att åka ut till ARN och handgripligen leta upp det på egen hand.
Häligt att den kom till rätta, synd bara att du fick ordna det istället för dem.

Föresten, visst läste du vad som hände med mitt halva vapen på Arlanda, det kom ju ut på bandet. Bara ren tur att jag såg det.
Ioförsig så är det väl inte extremt stor risk att någon hinner sno det men det visar att de har noll koll på bagagen i bland trots att de bord det.

Håller tummarna att alla delarna av .357:an kommer fram välbehållen i morgon :)
 
Toppen