Senaste nytt

Checka in två olika SAS bokningar samtidigt?

Dr. Miles

Expert
Jag märkte en sak när jag checkade in min norsk kollegas hemresa på SAS.se idag.
Det står att "Checka in på anslutningsflyg med ett annat bokningsnummer!"
Screenshot20150311_1.png

Jag flyger till Stockholm från Hamburg nästan varje vecka men jag har aldrig sett detta tidigare.
Har det alltid varit så när man checkar in till en destination i Norge?
 

Roger J

Medlem
Det kommer alltid upp för mig numer (inget Norge inblandat). Känns som att man uppmuntrar till att resa på separata biljetter. :)
 

Dr. Miles

Expert
OK, när jag tänker efter så använder jag enbart SAS appen när jag checkar in under sista månaderna. Det är nog därför jag har missat detta.
 

Nystrom

Medlem
Den där möjligheten har funnits ett antal månader! Detta är ett av många förslag jag drivit vid pendlarmöten som kommit till genomförande. Bakgrunden till förslaget är att jag efterlyste möjligheten att enkelt knyta ihop en TP-bokning med resebyråbokningar. Än så länge så fungerar det endast (vad jag vet) då man flyger vidare med SAS.
 

Agö

Medlem
Är det någon som har praktisk erfarenhet av detta? Står med ett lite knasigt läge till helgen med SAS från Luleå till Stockholm och vidare med SAS till Köpenhamn. Två olika bokningar. Ofantligt mycket bagage. En förmodligen trött ung dotter. 1h55 minuter mellan flighterna. Bagagekaos på Terminal 4.

Vore sanslöst skönt om det skulle fungera att checka bagage hela vägen från Luleå till Köpenhamn genom att länka ihop de två separata bokningarna på detta sätt.
 

JohanA

Medlem
Är det någon som har praktisk erfarenhet av detta? Står med ett lite knasigt läge till helgen med SAS från Luleå till Stockholm och vidare med SAS till Köpenhamn. Två olika bokningar. Ofantligt mycket bagage. En förmodligen trött ung dotter. 1h55 minuter mellan flighterna. Bagagekaos på Terminal 4.

Vore sanslöst skönt om det skulle fungera att checka bagage hela vägen från Luleå till Köpenhamn genom att länka ihop de två separata bokningarna på detta sätt.
Kan man inte "länka" när man checkar in via appen? Valet att checka in connection kommer iaf upp.
 

Agö

Medlem
Kan man inte "länka" när man checkar in via appen? Valet att checka in connection kommer iaf upp.
Precis det jag tänkt mig göra men vet inte om det fungerar och/eller om det gäller även för bagage. Därav min fråga om någon har praktisk erfarenhet av detta. Kan garanterat inte ordna detta på flygplatsen, det har jag testat tidigare och det var blankt nej (inte minst då det är Swedavias personal nu för tiden på Kallax).
 
Toppen