Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nu fått min första 2+4+1 voucher och nu är det dags att börja planera hur den ska användas på bästa sätt.

Planerar att åka till Hong Kong och Seoul i höst och fundera på om man skulle kunna använda min 2+4+1 voucher att betala hela resan (i BC). Vill åka ARN-HKG-ICN-HKG-ARN.

Skulle man tex kunna boka en ToR ARN-HKG med SAS och en ToR HKG-ICN med Asiana mha Eurobonus poäng och applicera vouchern på hela bokningen eller kan man bara applicera det på en av biljetterna?

Tacksam för hjälp.
 

Dr. Miles

Expert
Har nu fått min första 2+4+1 voucher och nu är det dags att börja planera hur den ska användas på bästa sätt.

Planerar att åka till Hong Kong och Seoul i höst och fundera på om man skulle kunna använda min 2+4+1 voucher att betala hela resan (i BC). Vill åka ARN-HKG-ICN-HKG-ARN.

Skulle man tex kunna boka en ToR ARN-HKG med SAS och en ToR HKG-ICN med Asiana mha Eurobonus poäng och applicera vouchern på hela bokningen eller kan man bara applicera det på en av biljetterna?

Tacksam för hjälp.
Om du vill applicera Amex 2-4-1 voucher måste bonusresan vara en bonusresa, inte kombination av flera bonusresor.
Därför behövs det 2 st Amex 2-4-1 voucher om du vill stanna både i Hong Kong och i Seoul över 24 timmar som du bokar.

Men om du bokar som Open Jaw (t ex Stockholm-Hong Kong // Seoul-Frankfurt-Stockholm) och fixar du själv transport mellan Hong Kong-Seoul (eller tvärtom), behövs det endast 1 st Amex 2-4-1 voucher.

Billigaste (poängmässigt) alternativet är att boka Stockholm-Hong Kong t/r med SAS med Amex 2-4-1 vouchern, sedan köpa en separat biljett mellan Hong Kong-Seoul t/r.
På det viset kan du bestämma hur länge du vill stanna i Hong Kong och i Seoul.
 

Berrsus

Medlem
I min jakt på absolut bästa upplägget för min F-resa i höst måste jag få debbelkolla en regel med er, även om det säkert är andra som gjort det före mig.
"Du får ändra/avboka bonusresan fram till en arbetsdag före första flightens avgång, dock minst 24 timmar före avresa."

Som jag uppfattar det innebär det att hemresan inte går att ändra om utresan är påbörjad. Korrekt?
 

JohanA

Medlem
I min jakt på absolut bästa upplägget för min F-resa i höst måste jag få debbelkolla en regel med er, även om det säkert är andra som gjort det före mig.
"Du får ändra/avboka bonusresan fram till en arbetsdag före första flightens avgång, dock minst 24 timmar före avresa."

Som jag uppfattar det innebär det att hemresan inte går att ändra om utresan är påbörjad. Korrekt?
Korrekt.
 
Japp på SAS hemsida, mitten av Oktober, kanske inte bästa tiden att åka till MIA, men ändå...
Oktober-November är perfekt tid att resa till Florida! Inte så varmt som på sommaren, men ljuvligt varmt och skönt i havet.
Orkaner? Florida har inte haft direktträff av en orkan på över 10 år och tropiska stormar kan lila gärna hända i juni.
Många tror nog att det är säsong för höststormar, motsvarande hos oss i Skandinavien. Men det funkar inte så.
Njut av bästa perioden!
 

Lukas S

Medlem
Bokade en 2-4-1 igår men nu har mitt resesällskap bestämt sig för att flytta resan en dag i tiden. Eftersom det väl kostar att boka om (iofs bara 150 kr, men ändå) tänkte jag boka av den och boka en ny via Tallinn. Har aldrig bokat av/om en 2-4-1 förut, men visst påverkar det här inte själva vouchern? Alltså, om jag ringer och bokar av resan, och sen bokar en ny, då borde de se att jag har en voucher och den fungera som vanligt? Rädd för att boka av och att Tallinn sedan inte kan se vouchern eller tycker att den är spenderad på den första (nu avbokade) bokningen...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen