Senaste nytt

Är följande route giltig på en SAS Eurobonus bokning?

NotRyan

Medlem
Jag får inte igenom följande routing av någon anledning, då de säger att det är invalid routing. Varför???

ARN-ZRH-FRA-HND-BKK-HKG-FRA-ARN

Det router genom Central Asia & Far East Asia-zonen båda vägarna.. någon som vet hur denna kan fixas?
Genom att ringa igen och prata med en annan agent...
 

Avgeek

Medlem
Som jämförelse flög jag nu i sommar på Eurobonus-award: ARN - FRA - HND - SIN - MNL destination MNL- BKK - HND - FRA - ARN.
Fattar ej om jag har enorm otur men har pratat med tre agenter, alla säger att de vill ha typ 325000 poäng eller något liknande, och att man inte får transit Central Asia.. blir galen.
 

NotRyan

Medlem
Fattar ej om jag har enorm otur men har pratat med tre agenter, alla säger att de vill ha typ 325000 poäng eller något liknande, och att man inte får transit Central Asia.. blir galen.
Jodå, den zonen (tredjezonen) kostar lika som din destinationszon, och du gör EN transit i samma tredjezon på både ut och hemresa så det ska funka. Men jag hade problem med en agent som inte tyckte att man kunde resa runt i Asien så när jag bokade ovanstående resa, men det var bara att prova med en annan... Om inte detta är en Amex 2-4-1 så kanske det är bättre att ringa sen kväll så du hamnar i Tallinn, med 2-4-1 måste du ringa dit i vilket fall...
 

Avgeek

Medlem
Jodå, den zonen (tredjezonen) kostar lika som din destinationszon, och du gör EN transit i samma tredjezon på både ut och hemresa så det ska funka. Men jag hade problem med en agent som inte tyckte att man kunde resa runt i Asien så när jag bokade ovanstående resa, men det var bara att prova med en annan... Om inte detta är en Amex 2-4-1 så kanske det är bättre att ringa sen kväll så du hamnar i Tallinn, med 2-4-1 måste du ringa dit i vilket fall...
Fortsätter försöka, är dock med 2-4-1 så måste ringa till just 018-numret, och det verkar bara vara två agenter som jobbar idag då jag bara får dem, och de har jag redan pratat med ju haha
 
Du kanske ska försöka ringa det vanliga numret istället och applicera vouchern i efterhand? Ingen garanti att det funkar, men i så fall avbokar du bara. Det förutsätter dock att du har tillräckligt med poäng för att kunna boka resan utan voucher...
 

palmen

Moderator
Ledsen, det är BKK

Ok. Agenten insisterade på "computer says no" och ville ta 40k extrapoäng för att få igenom den resan.

Fattar ej om jag har enorm otur men har pratat med tre agenter, alla säger att de vill ha typ 325000 poäng eller något liknande, och att man inte får transit Central Asia.. blir galen.

Problemet är att du byter på olika flygplatser i tredje zon på utresa och hemresa vilket inte är tillåtet.
Bokningen @NotRyan gjort är dock ok i och med att han byter på Haneda både ut och hem.
 
Toppen