Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Senator

Moderator
Hej,

Denna tabell har jag sett, men detta är ju endast SK flighter, alltså inte men andra *A carriers. Är intresserad utav F klass. C har jag använt så mycket redan inom SAS :)

Till Miami kan du enbart flyga med United via någon av deras hub, eller med Lufthansa till Miami eller kombination av Lufthansa till en United hub och sedan vidare.

Om du läser första inlägget så kan du få lite insikt i det som gäller.

Utmaningen med att boka Lufthansa First är att det enbart går 14 dagar innan avresa.

Mitt tips är att läsa på i tråden lite först så skapar du dig en helhetsbild, så fråga på så skall vi se vad vi kan göra för att hjälpa.

Spontant skulle jag boka en resa via ARN-FRA-EWR-MIA/FLL i business, sedan vänta ut och se om Lufthansa F öppnas upp på sträckan FRA-EWR
 

palmen

Moderator
Flyga via Chicago och Washington brukar också vara bra tillgänglighet i lufthansa F när det är 14 dagar kvar. Går även flyga från München. Om du flyger ARN-FRA-MUC-EWR-MIA så kan du nyttja FCT i Frankfurt.
 
Tack - kan man se enkelt dessa siffror någonstans?

Spelar det någon roll i skattekostnad mellan C och F ?

Flyga via CDG ?, då jag hört att DE har extra skattepålägg?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Tack - kan man se enkelt dessa siffror någonstans?

Spelar det någon roll i skattekostnad mellan C och F ?

Flyga via CDG ?, då jag hört att DE har extra skattepålägg?
SAS har fast kostnad per resväg för bränsletillägg, ca 1000 kronor. Sen tillkommer flygplatsskatter mm. En resa i F brukar kosta ungefär 3-3500 kronor. Räkna med 4000 så kommer du troligtvis bli positivt överraskad och kan köpa en flaska bubbel och fira ;-)
 

kaktusen

Medlem
Nästa resa i F blir med de två barnen nu i höst. Under december-januari har jag dock själv möjlighet till några veckors vistelse i varmare klimat och funderar på Asien. Ser dock att Thai blockar många datum kring julen. Är det normalt? Jag brukar åka ARN-FRA-HND-BKK och sedan vidare till någon kul destination. Tillgänglighet HND-BKK är just nu dålig. Ser även att den populära rutten NRT-SIN är blockad under denna tid.

Är inte direkt orolig att hitta platser någonstans i F eftersom jag är extremt flexible med datum, destination och tider men undrar om block vid jul senare kan frigöras närmare inpå resan?
 
Toppen