Senaste nytt

BA ändrat rutt från LHR-LAS till Terminal 3

Moroccan

Medlem
Hej,
Dagens I-landsproblem, såg till min förfäran att min flygning till LAS var ändrad till Terminal 3...
Jag såg fram emot att mysa i Concorde-room men nu blir det tydligen BA-loungen i 3:an som gäller.
Någon som vet om man kan gå in i Terminal 5 o njuta i Concorde-room o därefter åka till T3?
 

gdaily

Medlem
Kan bekräfta omändringen till T3, jag blev förvånad när jag landade där igår. Tur jag hade 4 timmar mellan mina olika flighter som var bokade på olika biljetter, med gårdagens inchekningskaos.
 

nissefalk

Medlem
Jag har tidigare vid flygning från terminal 5 utan problem tagit mig till loungen på terminal 3 och tillbaka så om du har gott om tid kan det vara värt att prova, jag har inte provat tvärtom dock
 

Homer

Medlem
Jag har tidigare vid flygning från terminal 5 utan problem tagit mig till loungen på terminal 3 och tillbaka så om du har gott om tid kan det vara värt att prova, jag har inte provat tvärtom dock

Tack för snabba svar! Återkopplar om det går.
:)

Det går inte, loungerna i T5 inklusive CCR är airside och dit kommer du inte utan ett boardingpass med avresa från T5.
På T3, däremot, sker ingen biljettkontroll vid ingången till säkerhetskontrollen.

På vägen tillbaka kan du använda CCR om du flyger vidare från T5



Kan bekräfta omändringen till T3, jag blev förvånad när jag landade där igår. Tur jag hade 4 timmar mellan mina olika flighter som var bokade på olika biljetter, med gårdagens inchekningskaos.

Har varit så sedan oktober 2015 Terminalbyten... |
 
Last edited:
Toppen