Senaste nytt

Ryanair: bara de 90 första får ta med handbagage

Agö

Medlem
Finns det mer än ett flygbolag som heter SAS??? Vi kan inte prata om samma flygbolag... Mina erfarenheter är att jag oftast är bland de 5 första passagerarna genom gaten och där får jag alltid en sån där tagg att sätta på väskan och jag ombeds att lämna in väskan med motiveringen att flyget är fullbokat. När jag då påpekar att det fanns 10 lediga platser 5 minuter tidigare när jag kollade på SAS Online Checkin så påstår de att min väska inte får plats i overhead bins, vilket är fel. Sedan när alla har kommit ombord och satt sig så visar det sig att var och varannan overhead bin är halvfull...

Edit: Nu när jag tänker efter så har jag inte en affärsresenärs resmönster, jag reser mest kring weekends och då är det kanske annorlunda.
Ja, du är nog den ende som bara åker med småkärrorna . Så funkar det dessvärre inte på Regular SAS!
 

Dr. Miles

Expert
Som många sagt i andra trådar: Handbagage borde vara en Frequent flyer förmån. Resten borde checkas in såvida man ej köpt rättighet till handbagage... Skulle bli så mkt smidigare
Ehh, det löser nog inte problemet på huvudstädertriangel (mellan Köpenhamn, Oslo och Stockholm) eller på vissa inrikesflighter (t ex Stockholm-Göteborg, Malmö) med tanke på att de flesta som åker på de flygningarna är Frequent Flyer och/eller reser i SAS Plus.
 

Sahlen

Medlem
Som många sagt i andra trådar: Handbagage borde vara en Frequent flyer förmån. Resten borde checkas in såvida man ej köpt rättighet till handbagage... Skulle bli så mkt smidigare

Ehh, det löser nog inte problemet på huvudstädertriangel (mellan Köpenhamn, Oslo och Stockholm) eller på vissa inrikesflighter (t ex Stockholm-Göteborg, Malmö) med tanke på att de flesta som åker på de flygningarna är Frequent Flyer och/eller reser i SAS Plus.
Svår fråga, men ngt borde göras. Snabbare bagagehantering? Även om jag klassar mig själv som smidig med kaninväskan (lägger snabbt in den över min plats) är det ju ett aber med alla weekendpassagerare som ska krångla in hela packningen + shopping.
 

mtlmr

Medlem
Jag är väl en sådan som oftast försöker resa med endast ett litet handbagage.

När inte det går är jag en sådan som verkligen inte vill stå en halvtimme och vänta på bagaget, bara för att. Jag älskar CRJ där man inte behöver bry sig om bagaget när man flyger, men så bara plockar man upp det när man går av.
 

palmen

Moderator
Svår fråga, men ngt borde göras. Snabbare bagagehantering? Även om jag klassar mig själv som smidig med kaninväskan (lägger snabbt in den över min plats) är det ju ett aber med alla weekendpassagerare som ska krångla in hela packningen + shopping.
Can't help it, sorry. Men hur många reser med en specifik väska för en kanin? ;-)
Inte riktigt i klass med brödkorgar ombord på vissa flygbolag :)
 
Toppen