Senaste nytt

Tripreport: gdaily spelar poker-VM

jerixon

Medlem
Nice! Lycka till och tack för en rolig start! Nice med Virgin för en gångs skull som flygbolag, inte ofta man hör om dem :)
 

taxvalp

Medlem
Riktigt kul att följa! Jag var en flitig medlem på Pokerforum när det begav sig från 2004 och framåt och det känns som att en cirkel är sluten nu när @gdaily skriver även här. Det var en del reseskildringar även där men med annat fokus. Minns några spelare som reste i ekonomiklass före Ipad-eran och köpte 1000 trisslotter för att ha något att göra på flygresan ;-)
 

gdaily

Medlem
Sitter i Virgin Atlantic Clubhouseloungen och börjar fyllna till. Well, klockan är ju 12 i Poltava där frugan är, så det kanske är lungt.

Började dagen med att ta gratis lokalbussen till Heathrow Central, för en kort promenad till Terminal 3. Efter lite strul i incheckningen, då biljetten är bokad på Mellannamn, men jänkare tydligen är anala med att det ska stå Förnamn på biljetten, så har jag sedan gått igenom fasttracken och igenom terminalen. Hade med mig "lite" brittiska pund som jag skulle växla till dollar, kan bara konstater aatt jag blev rejält pippad på kurserna nu efter Brexit.

Väl inne i loungen kan man beställa vad man vill från baren eller menyn gratis. Blev Egg Benedicte och lite kallskuret och ost som frukost.

20160707_090555.jpg 20160707_090834.jpg

De har lite "hantverksöl på menyn..
20160707_092053.jpg

så gick till baren...
20160707_090624.jpg

och började med det som beskrevs som Ryan Lager Passionfruit Pale Ale
20160707_092402.jpg

Well, vad fan var det här, en Lager eller en Ale? Undrar om bryggaren själva vet det? En Ale är ju jäst "på toppen" under varma förhållanden, medan en Lager jäser på botten och under svalare förhållanden. Den här smakade precis som en stor stark, usel öl alltså. Drack upp halva, innan jag beställde...

20160707_094006(0).jpg
Wimbeldon Brewery Bravo APA

vilket var en fullt funktionabel American Pale Ale.

Mednas jag skriver det här har jag Brewdoggen på ingående, det är en bra IPA som jag druckit tidigare.

Det börjar dra ihop sig för boarding, så får avsluta skrivandet nu, måste hinna gå på muggen. Fan att öl ska vara urindrivande.
 

Canadien

Medlem
Mr Lyan Lager är ju namnet på ölen, Pale Ale typen. Kan ju tänkas att bryggarn känner en snubbe som heter Lager i efternamn, som kaptenen på m/s Freja, och tyckte det var lite lustigt att döpa en Pale Ale efter honom.
 
Toppen