Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

SAS nya business är på många sätt mycket bra, men enligt min personliga uppfattning är det lätt att bli något "isolerad" från sitt resesällskap om man sitter i mittenraden. Stolen utformning gör att när ni sitter tillbakalutade mot ryggstödet skymmer ena stolens hylla den andra. För att hålla ögonkontakt krävs att båda sitter längre fram i respektive stol eller alternativt lutar sig fram mot den andra platsen.
 

Luke

Medlem
När jag tidigare har flugit SAS nya business class så har vi alltid varit två personer och det har varit självklart att sitta på 1D,F eftersom jag är lång och behöver det extra utrymmet. Nu flyger jag själv och funderar på om det är lika stort utrymme på plats 1A som är min nuvarande plats, eller om jag skall välja 1D eller 1F ändå. Någon som vet?
 

Lukas S

Medlem
När jag tidigare har flugit SAS nya business class så har vi alltid varit två personer och det har varit självklart att sitta på 1D,F eftersom jag är lång och behöver det extra utrymmet. Nu flyger jag själv och funderar på om det är lika stort utrymme på plats 1A som är min nuvarande plats, eller om jag skall välja 1D eller 1F ändå. Någon som vet?

1H är min absoluta favorit. Det är längre utrymme mellan 1H och 1F än mellan 1A och 1D. 1D har något sämre bredd för fötterna, men i övrigt är stolarna på rad 1 väldigt bra. Behåll 1A tycker jag och byt till 1H vid incheckningen!
 

Luke

Medlem
Tack. Det låter som en bra plan. Behåller nuvarande plats och ser vad som händer vid incheckning.
 

Malm

Medlem
Söker tips! Vi är två som åker ARN-HKG och hem PVG-CPH-ARN. Det blir en blandning på A330 och A340. Vilka säten i business rekommenderas om man vill vara så social som möjligt med sitt sällskap? Jag har förstått att i A330-maskinen rekommenderas 1,3,5,7 A och D då de har öppna sidor mot varandra. Vad tycker ni? Och vad säger ni om A340-maskinen?

Tack på förhand!
 

Abbs

Medlem
Söker tips! Vi är två som åker ARN-HKG och hem PVG-CPH-ARN. Det blir en blandning på A330 och A340. Vilka säten i business rekommenderas om man vill vara så social som möjligt med sitt sällskap? Jag har förstått att i A330-maskinen rekommenderas 1,3,5,7 A och D då de har öppna sidor mot varandra. Vad tycker ni? Och vad säger ni om A340-maskinen?

Tack på förhand!
Åker samma trip fast omvänt så är också intresserad :)
 
blir lite snurrig nu, flyger Köpenhamn - Tokyo snart med sällskap i A340-300. Vilka mittenrader är det som har öppna sidor mot varandra ( d.vs ej mot gång ). är det jämna eller ojämna nummer? vill alltså vara social och ha en "öppna sidor" och inte sitta så långt fram ;) . Just nu bokad på 7D & 7F

tack på förhand!
 

JohanA

Medlem
blir lite snurrig nu, flyger Köpenhamn - Tokyo snart med sällskap i A340-300. Vilka mittenrader är det som har öppna sidor mot varandra ( d.vs ej mot gång ). är det jämna eller ojämna nummer? vill alltså vara social och ha en "öppna sidor" och inte sitta så långt fram ;) . Just nu bokad på 7D & 7F

tack på förhand!
Ingen rad har öppet mot varandra. Det är inte som TG C.
 

palmen

Moderator
blir lite snurrig nu, flyger Köpenhamn - Tokyo snart med sällskap i A340-300. Vilka mittenrader är det som har öppna sidor mot varandra ( d.vs ej mot gång ). är det jämna eller ojämna nummer? vill alltså vara social och ha en "öppna sidor" och inte sitta så långt fram ;) . Just nu bokad på 7D & 7F

tack på förhand!
Välj första raden om du kan, bäst utrymme där. Annar som JohanA säger, alla mittplatser har lika långt ifrån varandra.
 
Toppen