Senaste nytt

Blå tåget får trafiktillståndet indraget

Palazzi

Medlem
Jag håller tummarna! Brukar nyttja morgonavgången upp från Göteborg o äta lunch innan jag stiger av för ett eftermiddagspass på jobbet.

Hade önskat en ökning av avgångar för att verkligen kunna nyttja bolaget mer frekvent, men om bolaget sköts så tveksamt (läste lite på postvagnen) är det kanske mycket att hoppas på :/
 
Om de lyckas med att få inhibition av beslutet så gäller det inte förrän det vunnit laga kraft. Men om inhibition inte medges så är det stopp den 5 juli.
Inhibition gör också att de under processens gång hinner rätta till brister, men då gäller ju att de får börja beta av bristerna och inte bara låtsas som om de inte finns. Det verkar som om det är det senare alternativet som har gällt för dem. Vore trist om de försvann, de är alltid mitt förstahandsval om jag inte har bråttom.
 

Gus

Medlem
Så tråkigt! :( Blå är inte bra att ha med i sitt företagsnamn! Först Blå taxi, och nu Blå tåget! :eek: Vad blir nästa att gå i graven? Blue Label whisky? I så fall blir min flaska en riktig raritet! :)
 

Palazzi

Medlem
Överklagandet avslogs, så inget mer Blå Tåget. Kanske återuppstår i annan skepnad, men tror inte Trafikverket ger sig......de verkade ha på fötterna i given tvist.

Tråkigt beslut, men troligen rätt.
 
Toppen