Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

walle33

Medlem
Efter mitt tidigare problem att SEB klassar alla betalningar till Betalo som kontantuttag har jag fått detta bekräftat av Betalo nu. Enligt instruktioner från SEB klassas alla köp hos Betala som kontantuttag. Dock skall ingen avgift utgå.

Gäller ju tex när man betalar med sitt SAS MasterCard. Notera att även de befintliga kontantuttags gränserna gäller. Vilket innebär att det är svårt att betala stora räkningar där och att de inte är poängrundande (undantag nu under sommaren då de har en kampanj.).

Christian
 

mry

Medlem
Efter mitt tidigare problem att SEB klassar alla betalningar till Betalo som kontantuttag har jag fått detta bekräftat av Betalo nu. Enligt instruktioner från SEB klassas alla köp hos Betala som kontantuttag. Dock skall ingen avgift utgå.

De har med andra ord har Betalo fått info från SEB om att SEB klassar "köp" från Betalo som kategorin kontantuttag. Det är ju inte något som Betalo styr över. Vad SEB lägger olika företag i för kategorier kunde man se när man sökt i transaktionerna hos SEB tidigare. Vet inte om man kan göra detta fortfarande.
 

Kevinator

Medlem
Jag är nybörjare på Betalo. Försökte läsa igenom inläggen men har två frågor som jag hoppas kunna få hjälp med.
  1. Ger betalning av räkningar med Amex Elite EB-poäng?
  2. Ger överföring till bankkonto (ej eget konto) EB-poäng?
Tack på förhand alla ni som kan och vet.
 
Toppen