Senaste nytt

Taxi, Uber eller Blacklane eller buss Berlin Tegel till Hilton (Centrum)

nota bene

Medlem
Som sagt, om du har bagage eller ni är två är vanlig taxi smidigt och ganska billigt (€20-ish). Om man är själv med lite bagage kostar väl kommunaltransporten under €3 och tar max en halvtimme. Jag brukar ta buss/t-bana/s-bahn/spårvagn i Berlin och kan systemet ganska bra. Ibland tar dock bekvämligheten över och det blir taxi.
 

Kricka

Medlem
Helgen som gick var det taxi Tegel - Hilton och v/v. Mitt i kvällsrusningen onsdag kväll
(inför helg) gick turen på EUR 27 och en måndag kväll efter rusningen EUR 24. Tyvärr
finns det även i Berlin några oärliga taxiförare som kan ta uppemot EUR 200 in till stan
men det brukar räcka med att ta fram telefonen och säga att man ringer polisen (112)
och sedan ge dem 25 pengar så löser det sig. Såg ett exempel nu i onsdags.. Trist !
 
Var i Berlin nu i veckan och det rör sig om EUR 20:- per tur in till stan. Tycker taxi är rimligt i Berlin och letar inte alternativ.
 
  • Gilla
Reactions: SFC

marbe166

Medlem
Just precis, glömde ju det viktigaste :). myTaxi miles brukar vara de som kommer in snabbast på M&M-kontot.
Det är till och med så att de kommer in direkt, jag avslutade min taxiresa för en timme sedan och mina myTaxi miles är redan på mitt M&M-konto. Om ändå tyska banker kunde vara lika snabba...
 

sembl

Medlem
Jag kör alltid buss och det tar inte så mycket längre tid än att att ta en taxi om du ska till hilton pga trafiken. Lägg pengarna på öl och techno istället. Tar typ 3-4 min att gå till hilton efter att du hoppat av om du inte tar ett pitstop i chokladaffären i hörnet
 
Jag ska ta med min mor och hennes föräldrar (alltså mina morföräldrar) till Berlin 4-7 augusti. Har kollat på Blacklane där man kan lyxa till de med deras "First class" alternativ för 116 euro för 2 st bilar. Detta då vi är 4 personer och orkar inte tränga in mig i en Mercedes bara för att va dumsnål.

Några andra alternativ som kan va aktuellt ? Själv tycker jag priset är väldigt bra och med tanke på att vi landar 20:15 bör de gå snabbt att ta sig till Hilton.
 

Moco

Medlem
Jag ska ta med min mor och hennes föräldrar (alltså mina morföräldrar) till Berlin 4-7 augusti. Har kollat på Blacklane där man kan lyxa till de med deras "First class" alternativ för 116 euro för 2 st bilar. Detta då vi är 4 personer och orkar inte tränga in mig i en Mercedes bara för att va dumsnål.

Några andra alternativ som kan va aktuellt ? Själv tycker jag priset är väldigt bra och med tanke på att vi landar 20:15 bör de gå snabbt att ta sig till Hilton.

116 för att åka in till Hilton? Mot 45-50 för två vanliga (förmodligen Mercedes) taxi för samma färdväg. Jobbar du på att uppnå millenieskiftets KPIer för burn rate eller? :confused::D
 
116 för att åka in till Hilton? Mot 45-50 för två vanliga (förmodligen Mercedes) taxi för samma färdväg. Jobbar du på att uppnå millenieskiftets KPIer för burn rate eller? :confused::D
Köper ditt argument!

Tänkte de hade varit lite skoj och lyxa till de för morföräldrarna bara. Fick ner priset till 96 euro för 2 bilar nu med 10 euro vouchern om man gör två separata bokningar.
 
Toppen