Senaste nytt

Blandade frågor angående framtida awardresa

Zniper

Medlem
Hej!

Har en del frågor angående min framtida resa. Jag kommer göra min första eurobonus awardresa under slutet på detta år och början på nästa.
Jag har inte triggat min 2-4-1 voucher ännu men bör göra det inom 2mån och jag har 145 000p.

Jag sitter nu och letar resor för att träna mig i hur jag ska tänka och söka och vill bara kolla av med er så jag tänker rätt. Mitt mål/förhoppning är att hitta en resa i First med Lufthansa på ditvägen och med ANA First hem. Jag har använt mig utav Uniteds Award sökning enligt Dr. Miles eminenta guide.

Datum som jag sökt på är 19,20,21,22e Dec och mitt slutmål är Bangkok

Några frågor som jag har än så länge är varför kan jag inte hitta direktflyg från Frankfurt till Hong Kong resp Tokyo (HND) i Business med Lufthansa utan måste flyga via tex Beijing/Tokyo. Enligt Sammanställning av Star Alliance flyglinjer med First class kabin (utrikes) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor så ska man kunna flyga First på dessa linjer(vilket är min förhoppning).

Eftersom jag inte löst frågan ovanför så har jag sökt på Frankfurt - Hong Kong/Tokyo (HND) via Beijing och har hittat Beijing-Hong Kong(Air China), Beijing-Tokyo(Air China), Beijing-Tokyo(ANA) alla i Business. Om man inte tänker på connections vilket flyg skulle ni välja? Vilken flygplats utav Tokyo/Hong Kong är att föredra?

Detta är de frågor som jag har än så länge, hoppas ni har tålamod och kan hjälpa en total rookie på detta
 

Canadien

Medlem
Bonusplatser kring jul/nyår är eftertraktade och säljs ofta slut fort, d v s 300-330 dagar före avresa. Om en avgång inte sålt bra på vanliga biljetter i business så kan ytterligare platser tillkomma, men jag tror du har en svår uppgift framför dig på dessa datum. Sök på United och var öppen för att resa mindre attraktiva sträckor. Räkna inte med att det öppnas upp F för icke HON/Senator på dessa datum.
 

Zniper

Medlem
Lufthansa släpper inte F platser 14 dagar före avresa runt jul och nyår?. Business hittar jag med Lufthansa men inga direktflyg
 

Canadien

Medlem
Jo, om det finns platser. Men min erfarenhet är att det är väldigt många HON/Sen som vill ha dessa, så Eurobonus får svårt.
 

Zniper

Medlem
En fråga som inte lyckas hitta svar på trots googling är angående ANA First. Bokas dessa biljetter som Lufthansa F (business och sen försöka hitta F 14 dagar innan avgång) eller finns F platser ute från början?
 

fcx

Medlem
En fråga som inte lyckas hitta svar på trots googling är angående ANA First. Bokas dessa biljetter som Lufthansa F (business och sen försöka hitta F 14 dagar innan avgång) eller finns F platser ute från början?

F-platserna på ANA släpps tidigt (mer än 14 dagar), så det är bara att boka så fort du hittar.
 

Brandten

Medlem
Ett tips från en färsk ANA F resenär... Stirra dig inte blind på endast ANA. Förutom god mat och sköna stolar var det inget märkvärdigt. Finns många andra F bolag imho.
 
Toppen