Senaste nytt

Hertz – Finns det risk att bli blåst?

Ang felaktiga debiteringar från hyrbilsbolag. Vägra först skriva under extrakostnaden när du återlämnar bilen. När de sedan ändå debiterar ditt kreditkort (aldrig aldrig ALDRIG använda debetkort annat än på typ ICA :) så fyller du i en korrigeringsblankett hos kk-bolaget där du statear att posten X på din sista räkning är felaktig. Sedan betalar du din korträkning minus den post du market som felaktig.

Nu blir plötsligt rollerna ombytta. Nu måste nämligen lilla butiken, resebyrån, hyrbilsfirman et c BEVISA för den gigantiska kredikortsutgivaren att debiteringen är korrekt och kan styrkas med en signatur från dig på en papperslapp de måste få fram. I det här läget brukar de ge upp. Att bli osams med kreditkortsbolagen gör nämligen väldigt ont väldigt länge :)
 

Rebel

Medlem
DU skriver på när du får bilen och då godkänner du vilkoren att betala för skador och trafik o parkerings bot. Den underskriften räcker för kortbolagen tyvärr. Det var länge sen jag skrev på när jag lämna bilen.
 

Kevinator

Medlem
Europcar har inte nämnts så mkt i denna tråd. Ska man tolka det som att de är bra eller att ingen använder dem?
 

bstark

Medlem
Med ett stort internationellt företag så tror man ju att man ska kunna stapla in på ett kontor utan att känna att man blir blåst. Men fallgropar och dolda kostnader verkar vara oräkneliga. 5 EUR kortavgift när inga andra ställen tar avgift för kort? Javisst, lägg på det på världens mest svårtolkade kvitto bara. Debitera i SEK även om jag sa EUR på frågan? Go for it. Trodde även att jag skulle bli blåst på bränslet, men klarade mig undan fallgropen denna gång.

Minst sagt en märklig affärsmodell när man tänker på det. De borde tjäna på att ha nöjda kunder tycker man.
 
DU skriver på när du får bilen och då godkänner du vilkoren att betala för skador och trafik o parkerings bot. Den underskriften räcker för kortbolagen tyvärr. Det var länge sen jag skrev på när jag lämna bilen.

Det har fungerat för mig vid två tillfällen. Avis på Teneriffa och nån mindre firma vars namn jag nu glömt, även detta i Spanien eller möjligen Portugal.
 

Ricci

Medlem
Känns inte helt bra att läsa denna tråd idag...när man skall hämta ut en bil på Herz imorgon (Edinburgh):(
 
Toppen