Senaste nytt

Explosion på Istanbul flygplats Turkiet

fcx

Medlem
Jag har avrådit allt och alla att åka till via/IST i år. Tyvärr fick jag rätt. Efter detta och BRU måste säkerheten innan säkerhetskontrollen på flygplatser höjas.

Nej, det måste den inte. Säkerheten på IST var redan på en mycket hög nivå. Säkerhetskontroll för att komma in till incheckningen exempelvis. Hjälpte det?
 

Kimmen00

Medlem
Nej, det måste den inte. Säkerheten på IST var redan på en mycket hög nivå. Säkerhetskontroll för att komma in till incheckningen exempelvis. Hjälpte det?

Det är ju osäkert.. Enligt vissa medier står det att de sprängde sig alt slängde granater innan säkkontroll. Så ja, det kanske hjälpte? Mkt verkar oklart än iaf..
 

Agö

Medlem
Nej, det måste den inte. Säkerheten på IST var redan på en mycket hög nivå. Säkerhetskontroll för att komma in till incheckningen exempelvis. Hjälpte det?
Det hjälpte ju uppenbarligen inte alla men kanske förhindrade detta ett ännu värre attentat.
 

mry

Medlem
Det pratas om 10 avlidna och 20 skadade just nu och verkar ha hänt innan säkerhetskontrollerna för att komma in till flygplatsen.

Edit: 60 skadade nu enligt CNN.
 
Last edited:

Kevinator

Medlem
Solresor till turkiet har ju gått ner rejält iår. Undrar hur detta kommer att påverka Turkish stora transit-business, dvs t/r Europa-Asien
 

Ziplock

Medlem
10 dagar innan jag har mellanlandning på IST. Ska bli intressant att se om turkarna får situationen under kontroll innan dess.
 
Toppen