Senaste nytt

Ethiopian Airlines inför budgivning på uppgradering "Upgrade to Cloud Nine"

Dr. Miles

Expert
Ethiopian Airlines har infört budgivning på uppgradering "Upgrade to Cloud Nine"

PLUS-GRADE.jpg

(Foto: Ethiopian Airlines Press Release)
Ethiopian Airlines skrev:
“Upgrade to Cloud Nine”

Announcement - 13 April,2016

Ethiopian Airlines is introducing a great new program that will give passengers the option to bid for an upgrade from Economy Class to Cloud Nine (Business class). Using “Upgrade to Cloud Nine”, customers who have a valid Ethiopian Economy class ticket can make an individual bid for an upgrade to Business Class. Passengers who win the bid will be able to enjoy the benefits of our Cloud Nine services on selected routes. And if our passengers aren’t successful in their bid, then they will retain their economy class ticket!

Det fungerar så här:
  • Economy class passagerare som har bokat Ethiopian Airlines flight på utvalda rutter kan få ett e-mail 7 dagar före avgång.
  • På e-mailet erbjuds det att lägga ett bud på uppgradering av flighten.
  • Fram till 50 timmar före avgång kan man redigera sitt bud.
  • Sedan man får ett e-mail inom 24 timmar från planerad avgång om uppgrdering har gått genom eller inte.
Press Release Details - Ethiopian Airlines

Det står att de räknar bl a prisnivån av budet, priset av originalbiljetten och hur många lediga plater som finns i Business class.

Ethiopian Airlines skrev:
Prior to the flight departure, Ethiopian Airlines will select the passengers to be upgraded to Cloud Nine. Selection criteria will take into account the bid amount, original ticket price as well as other criteria including the amount of seats available in Cloud Nine and the number of bids that have already been placed.
 

E.K

Medlem
Doktorn var lite för snabb denna gången och missade det finstilta i detta erbjudande.

Här kommer sträckorna som man kan lämna bud på.
Enbart från och till Addis Abeba från följande destinationer.

Cairo (CAI), Egypt
Paris De Gaulle (CDG), France
Cape Town (CPT),South Africa
Dublin (DUB), Ireland
Dubai (DXB), UAE
Sao Paulo (GRU), Brazil
Hong Kong (HKG), Hong Kong
Seoul (ICN), South Korea
Kuala Lumpur (KUL), Malaysia
Los Angeles (LAX), United States
London Heathrow (LHR), United Kingdom
Nairobi Kenyatta (NBO), Kenya
Shanghai (PVG), China
Toronto (YYZ), Canada
Rome Fiumicino (FCO), Italy

Plus Grade Frequently Asked Questions - Fly Ethiopian
 

Dr. Miles

Expert
Doktorn var lite för snabb denna gången och missade det finstilta i detta erbjudande.

Här kommer sträckorna som man kan lämna bud på.
Enbart från och till Addis Abeba från följande destinationer.

Cairo (CAI), Egypt
Paris De Gaulle (CDG), France
Cape Town (CPT),South Africa
Dublin (DUB), Ireland
Dubai (DXB), UAE
Sao Paulo (GRU), Brazil
Hong Kong (HKG), Hong Kong
Seoul (ICN), South Korea
Kuala Lumpur (KUL), Malaysia
Los Angeles (LAX), United States
London Heathrow (LHR), United Kingdom
Nairobi Kenyatta (NBO), Kenya
Shanghai (PVG), China
Toronto (YYZ), Canada
Rome Fiumicino (FCO), Italy

Plus Grade Frequently Asked Questions - Fly Ethiopian
Jag skrev "utvalda rutter". :)
Bra att du kompletterade informationen.
 

freppa87

Medlem
Kikade in på min uppkommande flight ARN-VIE (ET725) där minsta bud är 180 USD för den sträckan. Tyvärr verkar det som att bokningsklassen inte uppgraderas och man får poäng enligt ordinarie bokning:

"The fare conditions of the original ticket, including cancellation policies, change fees and frequent flyer miles earned will continue to apply."

I mitt fall T = Ingenting till Eurobonus som jag förstår det. Känns knappast värt det då...
 

Karl Pedal

Medlem
Har några flighter med Ethiopian economy inbokade, kollade upgrade möjligheterna nu.. Lite överpriser? T.ex. Rom - Addis Ababa känns ju inte riktigt värt $600..
 

Attachments

  • ethiopian.png
    ethiopian.png
    371,5 KB · Visningar: 574

Samosaguas

Medlem
Har precis testat och lagt ett bud på en uppgradering på en kommande flygning från Entebbe via Addis till Stockholm. Har bara budat på sträckan Addis till Stockholm och mitt bud på 355 USD är bara 10 USD över minimibudet. Vore skönt att slippa ekonomi på det nattflyget. Återkommer med uppdatering om budet gick igenom.
 

Samosaguas

Medlem
Har precis testat och lagt ett bud på en uppgradering på en kommande flygning från Entebbe via Addis till Stockholm. Har bara budat på sträckan Addis till Stockholm och mitt bud på 355 USD är bara 10 USD över minimibudet. Vore skönt att slippa ekonomi på det nattflyget. Återkommer med uppdatering om budet gick igenom.
Kan meddela att mitt bud på $355 för en uppgradering till Business gick igenom (fick svar cirka 40 timmar innan avgång). Det var halvtomt i Cloud Nine så gissar att alla som hade lagt bud blev uppgraderade. Tycker att Ethiopian levererar en riktigt bra upplevelse i business från Addis till Stockholm.
 
Toppen