Senaste nytt

Jorden runt resa - 120 000 SEK - 2 pers o 6 mån bäbis - september 2016

bompa

Medlem
Hej

Jag o Fruggan tänkte ta hela september från 1/9 - 1/10 ledigt och resa.
Kom med förslag hur o var man åker - rutter, platser, hotell - allt mottages.
Vi kommer ha en 6 mån bäbis med oss.

Tänkte lägga 120 000 SEK på resor o boende.

Förslag mottages!

Er tanke är alltså att åka jorden runt? Något ställe ni redan nu har planerat in att stanna extra länge på? Vad är er radio hotell / flyg? 1000 per natt för hotell ger ju skapligt utrymme ändå för flyget på 90.000 SEK. Tänker ni 2000 per natt för hotellet sjunker ju utrymmet för flygbiljetter. Skall ungen ha ett eget säte?

Kris

Medlem
Rekommenderar jorden runt fair på ex. Star alliance. Ger flexibilitet och många möjligheter. Osäker på om man kan ha infant in lap på en RTWC-fare dock. Säker någon som har koll på det. Tror i alla fall inte man kan få barnrabatt på RTWC.

Dr. Miles

Expert
Rekommenderar jorden runt fair på ex. Star alliance. Ger flexibilitet och många möjligheter. Osäker på om man kan ha infant in lap på en RTWC-fare dock. Säker någon som har koll på det. Tror i alla fall inte man kan få barnrabatt på RTWC.
Jo, för barn mellan 2-11 år får 25% rabatt fårn baspriset av jorden runt fare, i alla fall för Star Alliance Round The World fares.

Star Alliance skrev:
Airfare Conditions:
Children aged between 2 and 11 years pay 75% of the applicable adult Round the World fare. The first infant under 2 years not occupying a seat pays 10% of the adult fare plus fees, taxes and surcharges for economy class fares.

There is no child discount. Infants under 2 years not occupying a seat pay 10% of the adult fare plus fees, taxes and surcharges. In case infants turn 2 years old during the Round the World journey, the adult Round the World fare will be applied to the Round the World ticket for first and business class fares discount.

Children and infants must be accompanied on all sectors in the same cabin by an adult passenger paying the full Round the World fare.

How to...? Round the World fare details — Star Alliance Employees

• Gilla
Reactions: jsn

Kris

Medlem
Jo, för barn mellan 2-11 år får 25% rabatt fårn baspriset av jorden runt fare, i alla fall för Star Alliance Round The World fares.
Jag tänkte på RTW för barn i Business/First

"There is no child discount. Infants under 2 years not occupying a seat pay 10% of the adult fare plus fees, taxes and surcharges. In case infants turn 2 years old during the Round the World journey, the adult Round the World fare will be applied to the Round the World ticket for first and business class fares discount."

Men för infant, som ju frågan gäller, verkar det vara fritt fram.

Dr. Miles

Expert
Jag tänkte på RTW för barn i Business/First

"There is no child discount. Infants under 2 years not occupying a seat pay 10% of the adult fare plus fees, taxes and surcharges. In case infants turn 2 years old during the Round the World journey, the adult Round the World fare will be applied to the Round the World ticket for first and business class fares discount."

Men för infant, som ju frågan gäller, verkar det vara fritt fram.
Ja, det har du rätt i.
Barnrabatt för barn mellan 2-11 år finns inte för Star Alliance RTW fares i Business class och i First class.

Här står det tydligare information.

Screenshot20160627 SA.png

Round The World - Star Alliance

Toppen