Senaste nytt

Plus Saver inom Europa?

SK989

Medlem
Jag kollade på biljetter ARN-NCE i oktober och märkte då att alternativet "Plus Saver" dök upp i bokningen. Avbokning och ombokning kostar 600 SEK om jag läste rätt. Detta är väl något nytt? Jag har aldrig sett Plus Saver inom Europa förut och att biljetter i Plus inom Europa skulle kunna innebära en avgift att t.ex. avboka har jag heller aldrig sett förut.

Det verkar som att priset för Plus Saver (A-klass) verkar vara samma pris som vanliga Plus varit hittills inom Europa, dvs. ett klassiskt enchantment.
 

taxvalp

Medlem
Det stämmer, nytt koncept som lanseras idag. Från info till återförsäljare:

Available for travel between Scandinavia/Finland and selected destinations in Europe on SK operated flights only.
Note: Not available on routes within Scandinavia and domestic DK, NO and SE. Code share flights are excluded.

Sales period: 21JUN16-30SEP16
Travel period: 21JUN16 until further
 

crown

Medlem
Hittade detta på Facebook:

SAS Plus Saver - SAS

"Det enda du får avstå ifrån är möjlighet att boka om resan eller få återbetalning, men det kan du lägga till mot en avgift om så skulle behövas. Välkommen ombord."
 

Wendestam

Medlem
Det som verkar ha skett är att Plus Full Flex är borta på utvalda destinationer. Gjorde en fiktiv bokning till Nice i Oktober och det är samma bokningsklass ut som hem (A) även om det är Plus Saver ut. Skiljer ca 300kr mellan Saver och "vanlig" Plus.

upload_2016-6-21_9-27-4.png
 

Thornado

Medlem
Trist, den totala flexibiliteten har ju varit en av de absolut största fördelarna med Plus intra-Europa, inte minst när de haft Now or Never- eller F&F-kampanjer där man kunnat boka billiga Plus - då har man kunnat passa på att spekulativt boka biljetter även om man bara kanske tror att det är 50% sannolikhet att man kan åka. Men det var väl för bra för att det skulle få vara kvar.
 

ARNBER

Medlem
Jämförde priset för min resa till Berlin över jul. När jag bokade resan på lördag kostade biljetten 2028 (bokningsklass A och P), nu kostar SAS PLUS Saver 2075 (bokningsklass A och P) och SAS PLUS 2617. En ökning med 600 SEK alltså.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kollade på biljetter ARN-NCE i oktober och märkte då att alternativet "Plus Saver" dök upp i bokningen. Avbokning och ombokning kostar 600 SEK om jag läste rätt. Detta är väl något nytt? Jag har aldrig sett Plus Saver inom Europa förut och att biljetter i Plus inom Europa skulle kunna innebära en avgift att t.ex. avboka har jag heller aldrig sett förut.

Det verkar som att priset för Plus Saver (A-klass) verkar vara samma pris som vanliga Plus varit hittills inom Europa, dvs. ett klassiskt enchantment.
Jämförde priset för min resa till Berlin över jul. När jag bokade resan på lördag kostade biljetten 2028 (bokningsklass A och P), nu kostar SAS PLUS Saver 2075 (bokningsklass A och P) och SAS PLUS 2617. En ökning med 600 SEK alltså.
För ombokning är det en sak men för avbokning blir det inte samma totalkostnad för båda i och med att SAS Plus kostar 600 SEK mer än SAS Plus Saver (som debiterar 600 SEK vid återbetalning)?

Trist att det är i praktiken prishöjning av SAS Plus (ej SAS Plus Saver).
 
Toppen