Senaste nytt

Hur är det att flyga TAP Portugal?

Jag flyger en-två gånger per år Europa-Brasilien med TAP. Valet är primärt tidsanledning pga direktflyg till slutdestinationen Salvador från Lissabon. Vad jag har upplevt så är det alltid A330 eller A340 på långflygningarna.

Den här gången har jag lagt ett bud på uppgradering till C via Plusgrade, ska det vad det ger.
 
Hur är servicen och tillgången på dryck nu för tiden? (I båda klasserna)

Det är visserligen drygt ett år sedan jag flög med TAP, Lissabon-Köpenhamn. Jag flög Economy och min upplevelse när det gäller service ombord var att det var ganska dåligt. Fick en läsk, och inte ens ett leende. Engelskan hos ombordpersonalen var också ganska dålig. Till saken hör också¨att det flyget jag skulle med ställdes in och hela den situationen hanterades också väldigt undermåligt. Det slutade med att jag fick köpa en helt ny biljett för att kunna komma hem. :( Jag har undvikit och kommer att fortsätta undvika TAP sedan dess.
 

Dr. Miles

Expert
Det är visserligen drygt ett år sedan jag flög med TAP, Lissabon-Köpenhamn. Jag flög Economy och min upplevelse när det gäller service ombord var att det var ganska dåligt. Fick en läsk, och inte ens ett leende. Engelskan hos ombordpersonalen var också ganska dålig. Till saken hör också¨att det flyget jag skulle med ställdes in och hela den situationen hanterades också väldigt undermåligt. Det slutade med att jag fick köpa en helt ny biljett för att kunna komma hem. :( Jag har undvikit och kommer att fortsätta undvika TAP sedan dess.
Hmm, det låter som vilket kinesisk flygbolag som helst på inrikesflyg i Kina. :eek:
 

Moco

Medlem
Det är visserligen drygt ett år sedan jag flög med TAP, Lissabon-Köpenhamn. Jag flög Economy och min upplevelse när det gäller service ombord var att det var ganska dåligt. Fick en läsk, och inte ens ett leende. Engelskan hos ombordpersonalen var också ganska dålig. Till saken hör också¨att det flyget jag skulle med ställdes in och hela den situationen hanterades också väldigt undermåligt. Det slutade med att jag fick köpa en helt ny biljett för att kunna komma hem. :( Jag har undvikit och kommer att fortsätta undvika TAP sedan dess.

TAP är alltid försenade. Däremot blir det fel att säga att servicen är dålig. Sett till andra bolag i Europa erbjuder de fortfarande en ganska omfattande service på relativt korta rutter, och det är heller ingen större skillnad mellan Business och Economy på europarutterna. Kan de bli mer flexibla så har de nog mycket att vinna - t.ex. ett sortiment till försäljning etc.
 
Toppen