Senaste nytt

ID-Kontroll på SAS Ungdomsbiljetter?!

Kontrolleras det bara inom Skandinavien? Jag har aldrig varit med om ID-kontroll, men då flyger jag i huvudsak till UK eller Europa.
 

bnr

Medlem
Har varit med om det FRA-CPH en gång och enstaka gånger ex-ARN både inrikes och utrikes.
Stod någonting i stil med "revenue integrity" som meddelande på skärmen när det lyste rött.

Inte bara i Skandinavien mao.
 

AABack2ARN

Medlem
Ser inte problemet. På många flighter kontrolleras samtligas identitet .

Jo - men där kollas bara att namnet överensstämmer mellan id-handling och boardingkort - och i vissa fall att du har rätt att resa in i landet. Om personalen i det läget dessutom skulle validera huruvida du har rätt att inneha just en sådan biljett som du reser på i det ögonblicket skulle vi nog se att boardingen behöver mycket mera tid. Men visst med lite IT-stöd skulle det kunna gå smidigt ;)
 

Westerberg

Medlem
På SK909 i tisdags fick både jag och min kompis "unable to board" och fick förklaringen att det var pga systemet krävde id kontroll pga biljettypen. Första gången det hänt mig på en ungdomsbiljett.
 

tuesday

Medlem
Har en polare som alltid åker på ungdomsbiljett och de kräver aldrig ID. Detsamma med Studentbiljetter via BRA (fd MalmöAviation)
 
Toppen