Senaste nytt

Siterna som hittar bästa flygpriset. PC för alla testar..

Ubbe

Medlem
Intressant artikel från PC för alla: Här är sajterna som hittar bästa flygpriset - IDG.se

Så då har jag räddat några minuter av söndagen till lite konstruktiv läsning :cool:

1.440387.1332849652!imageManager%2F1129851484.jpg
 
Last edited:

fly4fun

Medlem
Men jag saknar Opodo.se i jämförelsen... Ofta hittar jag riktigt bra priser där..

Opodo precis som Travelstart, Seat24 eller Mrjet är en RESEBYRÅ. Resebyrån säljer bijetter.
En prisjämförelsesajt (dom som är med i testet ovan) säljer inga resor, utan jämför resebyråer mot varandra.
På sajterna som är med i testet kan du alltså jämföra Opodos priser mot andra resebyråer, och se hur dom är prismässigt jämfört med andra.
 

hoss

Medlem
Vare sig det gäller resebyråer eller sökmotorer som i testet så är det väldigt svårt att hitta någon där man kan söka på både Open Jaw (flyg till en destination, hem från en annan) och priser i Premium Economy/Business. Kommer bara på Mr Jet just nu, någon som har tips på andra?
 

fly4fun

Medlem
Vare sig det gäller resebyråer eller sökmotorer som i testet så är det väldigt svårt att hitta någon där man kan söka på både Open Jaw (flyg till en destination, hem från en annan) och priser i Premium Economy/Business. Kommer bara på Mr Jet just nu, någon som har tips på andra?

Problemet med att jämföra priset på en bussinessclass biljett är att först definera "vad är en busniessclass biljett"?
En biljett som ger flexibilitet?
En biljett som ger bättre stol och mer benutrymme?
En biljett som ger bättre service?

Det finns bolag som säljer busniessclass biljetter utan flexibilitet och det finns bolag som säljer busniessclass biljetter utan bättre stol. Hur jämför man dessa mot varandra och hur ska man veta vad besökaren är ute efter? Så länge flygbolagen skiljer sig i vad dom erbjuder under samma varumärke "businessclass", är det svårt att jämföra detta och framförallt få det att stämma överens med kundens förväntningar.
 

seat56f

Medlem
Vare sig det gäller resebyråer eller sökmotorer som i testet så är det väldigt svårt att hitta någon där man kan söka på både Open Jaw (flyg till en destination, hem från en annan) och priser i Premium Economy/Business. Kommer bara på Mr Jet just nu, någon som har tips på andra?

Hipmunk.com har inte PE som val, men du kan kombinera OJ och business/first-kabin... + kanske den mest överskådliga jämförelsen av sökresultatet på nätet.
 

Randy Marsh

Medlem
Vare sig det gäller resebyråer eller sökmotorer som i testet så är det väldigt svårt att hitta någon där man kan söka på både Open Jaw (flyg till en destination, hem från en annan) och priser i Premium Economy/Business. Kommer bara på Mr Jet just nu, någon som har tips på andra?
Kayak har både multi-city (heter "rundresa" på den svenska versionen) och möjlighet att välja premium economy, business och first.
 
Jag brukar använda Flygresor.se och den fungerar bäst när det gäller vanliga ekonomibiljetter, och visar allt som oftast lägst pris också enligt vad jag sett. Hoppas bara dom fortsätter bygga & utveckla tjänsten.
 
Toppen