Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Dr. Miles

Expert
:eek::confused: Låter helt galet!!! Allt för en ynka mellanlandning!!
Tycker du att det är rimligt att betala endast för t ex Europa-Oceanien (dyraste zonen) när man flyger Stockholm-London-(via Los Angeles med Air New Zealand. Det räknas inte som ett byte när man flyger vidare till Auckland med samma flightnunner samma dag)-Auckland-Buenos Aires? Det är en ynka mellanlandning i Auckland enligt din mening ju.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Mikeswede

Medlem
Jobbar på en F resa till Bangkok i Oktober. Har tänkt mig rutten
Göteborg (LH C) Frankfurt (ANA/LH F) Tokyo TG F-Bangkok och sedan samma väg tillbaka. Mitt problem är att jag hittar nästan inga F platser med ANA, mestadels står det waitlisted när jag söker på ANA (med hjälp av Dr Miles guide). Finns det verkligen inga platser på ANA F 4-5 månader i förväg eller gör jag något annat fel. Tänkta datum är
Utresa: 20/10 +/- 2 dagar
Hemresa: 1/1 +1 dag
Tacksam för tips !
 

Elberto

Medlem
Jobbar på en F resa till Bangkok i Oktober. Har tänkt mig rutten
Göteborg (LH C) Frankfurt (ANA/LH F) Tokyo TG F-Bangkok och sedan samma väg tillbaka. Mitt problem är att jag hittar nästan inga F platser med ANA, mestadels står det waitlisted när jag söker på ANA (med hjälp av Dr Miles guide). Finns det verkligen inga platser på ANA F 4-5 månader i förväg eller gör jag något annat fel. Tänkta datum är
Utresa: 20/10 +/- 2 dagar
Hemresa: 1/1 +1 dag
Tacksam för tips !

Enligt min erfarenhet finns det helt enkelt inga biljetter när man inte hitta dessa via United eller även ANA hemsida.
De släpper inte som Lufthansa typ 14 dagar i förväg.
Dock är jag osäker när de släpper platser. Kanske 11 månader i förväg?
 

MartinH

Medlem
Finns det verkligen inga platser på ANA F 4-5 månader i förväg eller gör jag något annat fel. Tänkta datum är
Utresa: 20/10 +/- 2 dagar
Hemresa: 1/1 +1 dag
Tacksam för tips !
Kolla på United.com oxå.
Finns platser med ANA och Asiana, från både FRA och LHR kring okt 20.
Finns platser med ANA till FRA både jan 1 och jan 2.
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jobbar på en F resa till Bangkok i Oktober. Har tänkt mig rutten
Göteborg (LH C) Frankfurt (ANA/LH F) Tokyo TG F-Bangkok och sedan samma väg tillbaka. Mitt problem är att jag hittar nästan inga F platser med ANA, mestadels står det waitlisted när jag söker på ANA (med hjälp av Dr Miles guide). Finns det verkligen inga platser på ANA F 4-5 månader i förväg eller gör jag något annat fel. Tänkta datum är
Utresa: 20/10 +/- 2 dagar
Hemresa: 1/1 +1 dag
Tacksam för tips !
Jag tittade på något liknande, och har insätt att ANA inte har två platser i F under den perioden, för en person är det betydligt lättare dock...
 

agehall

Medlem
Jag tittade på något liknande, och har insätt att ANA inte har två platser i F under den perioden, för en person är det betydligt lättare dock...
Två personer och ANA kan du i princip glömma. Det kan hända, men det är inget som sker regelmässigt skulle jag säga. Iaf inte med någon längre framförhållning.
 

palmen

Moderator
Jag tittade på något liknande, och har insätt att ANA inte har två platser i F under den perioden, för en person är det betydligt lättare dock...
2 platser med ANA har jag endast sett vid 2 tillfällen när jag sökt Tokyo-Europa, det är extremt sällsynt att det dyker upp två platser över huvud taget, 1 plats brukar dock inte vara några större problem att hitta.
 

Brandten

Medlem
Det låter ju som en otrolig tur att jag lyckades boka ANA F om 11 dagar när man läser ovan. Kommer aldrig byta bort den flighten mot alla mellanlandningar i världen! :)
 
Toppen