Senaste nytt

Mileage run Stockholm - Bangkok?

majer

Medlem
Hej,

Jag har i nuläget EBS och har 19575 poäng kvar till EBG, perioden går ut 30:e juni. Jag har möjlighet att göra en mileage run under kristihimmelfärdshelgen. Frågan är bara hur och vad är vettigast?

Möjligheter:
I tjänsten har jag en t/r ARN - KWI i Y. Om jag lyckas flyga med LH ger denna blijett mig 2x(800+2500) = 6600 poäng. Återstår 12975. Dock vågar jag inte räkna helt med denna biljett eftersom resebyråns trånga regler kanske sätter mig på något icke-Staralliance.

Privat har jag en resa ARN - BKK bokad med Swiss i C. Denna biljett ger mig >26000 poäng och gör mig således till EBG.
Detta är dock en fullflexbiljett som jag tänkte använda för sommarsemestern, känns lite väl dyrt att använda denna enbart för att kvalificera sig till EBG.
Ett annat alternativ är SAS ARN - BKK i Y+ t/r vilket skulle ge mig 20700 poäng = EBG. Denna går loss på 13797kr. Pris och poängintjäning är likvärdig med ARN - PVG-rutten.

Finns det några andra vettiga alternativ?

//Majer
 

Ubbe

Medlem
bkk.jpg

Kan det va något?
 

majer

Medlem
Hej Ubbe,

Svårt att säga, jag gissar att du fått fram en resa med SAS men jag har ingen aning om poängintjäning på denna resa? Dessutom måste jag då ta mig ner till CPH på något sätt vilket får mig att tro att totalpriset blir i det närmaste detsamma som jag fått ovan för ARN - BKK?
 

gdaily

Medlem
Du kan inte göra en deal med arbetsgivaren om tjänsteresan, att du bokar den själv på sätt som du själv bestämmer och betalar mellanskillnaden privat mot det pris er resebyrå plockar fram? Känns ju som att forumet då kan hitta en lagom kreativ routing så du kommer upp i massa poäng på den biljetten?
 

SK1989

Medlem
Hej Ubbe,

Svårt att säga, jag gissar att du fått fram en resa med SAS men jag har ingen aning om poängintjäning på denna resa? Dessutom måste jag då ta mig ner till CPH på något sätt vilket får mig att tro att totalpriset blir i det närmaste detsamma som jag fått ovan för ARN - BKK?
Den ger 10.800 i Y.
ARN-BKK t/r i Extra ger 17700 via CPH
 
Om du hade kunnat resa Lördag - Tisdag efter Kristi Himmelfärd så kan du flyga M (om du vill) mellan ARN-BKK (via CPH) för 7700kr vilket ger dig 13 570 poäng med silverbonusen. Inte fy skam faktiskt och förutsatt att du får igenom jobbresan rätt, räcker det till EBG.

Men det beror väl lite på vilken klass du helst flyger i. :)
 

majer

Medlem
Tack för alla svar.
Det blev ARN - BKK i Y+, lägger in ett hopp om att kunna poänguppgradera till C vid incheckning.
Nu är EBG säkrat (förstår att en del på forumet ogillar denna åtgärd).
Detta blir dessutom min första mileage run, eller om man ska kalla det för EBG-run?
 
Toppen