Senaste nytt

Radarfel i stora delar av Sverige?

Traveller

Medlem
Under alla år har jag aldrig tidigare sett Arlandas alla gater upptagna av plan.

Undrar också varför 2 av SAS 737or stod borta vid DHL / UPS kärrorna vid terminal 2 idag? Aldrig sett SK ha kärror parkerade där förut.
 

daviden

Medlem
Sitter på MMX... Fick nyss notis om att SK110 17:45 är försenat till 19:15.

Kul. Någon som är här?
 

Meazza

Medlem
Det kanske inte finns någon ledig slottid på vissa destinationer? Och/eller övertid för besättningen gör att det inte finns tillräcklig med personal?
För 45 min sen fick jag info av en flygplatsanställd att totalt två plan då hade lämnat Arlanda sen stoppet. Stämmer det så verkar ju inte problemen alls ha blivit särskilt lösta.
 

Meazza

Medlem
Braathens vd: "Vi kommer inte upp i luften"

Intressant intervju med Braathens VD Anders Ehrling:

”Vi håller på att reda upp det nu. Vi har egentligen inga kommentarer till det just nu, vi försöker bara rädda det vi kan. Vi kommer inte i gång som vi hade hoppas, vi kommer inte upp i luften.”

Varför inte då?
”Det vet vi inte. Hade vi vetat det så hade vi kunnat göra något åt det, men vi styrs av flygtrafikledningen och får beskeden därifrån i den takt som de kan släppa på trafiken.”

Luftfartsverket säger att problemet är löst nu?
”Så upplever vi det inte just nu, operativt. Jag står mitt i operations center just nu och lyssnar på den kommunikationen som pågår, och jag kan säga att det är besvärligt, både för kunderna och för oss som försöker reda upp det.”​
 

fredrik996

Medlem
Satt och kollade lite på flightradar.
Det verkar helskumt där också. flygplanen är inte alls lika precisa som man är van vid.
 

Canadien

Medlem
För 45 min sen fick jag info av en flygplatsanställd att totalt två plan då hade lämnat Arlanda sen stoppet. Stämmer det så verkar ju inte problemen alls ha blivit särskilt lösta.
Det stämmer inte om man tittar på swedavia departures ARN. Minst 30-40 flighter som lyft sedan kl 16
 

demgard

Medlem
Är på Arlanda nu, helt galet här. Ska vidare till GOT, men har missat flighten med god marginal. Fått sms från SAS att jag nu kan checka in på min flight som går 07:00 i morgon.. Förstår att det betyder ombokning, men har ingen mer info.

Det är galet mycket kö till de service centers jag varit förbi. Finns det något litet center någonstans där det är större chans för mindre kö? Gissar att jag måste få hotell voucher eller motsv?

Är EB silver och flyger plus.
 
Toppen