Senaste nytt

Radarfel i stora delar av Sverige?

A

Aurora

Guest
Norwegian kansellerte flyet fra OSL-ARN. Dritt. Null info, og null matkuponger på tross av ombooking til fly 4 timer senere enn schedule.
 

demgard

Medlem
LH meddelar oss passagerare att besked kommer 13.00 på ett eller annat sätt. Kastrup har tydligen problem också säger kapten nu i högtalarna. På väg mot Seoul via Munich.

Samma sak här - står "Ny info 13:00" på skärmarna..

Norwegian kansellerte flyet fra OSL-ARN. Dritt. Null info, og null matkuponger på tross av ombooking til fly 4 timer senere enn schedule.

Illa. Vi fick matkuponger innan vi gick av flyget, trots att de då inte hade en aning om hur lång förseningen skulle bli. Flyger SAS.
 

Traveller

Medlem
Fråga till er!! Sitter på ARN i planet mot MUC. Kommer missa min connection till Seoul. Dörren på planet är öppen och vi är vid Gate. Kapten vägrar lasta ur mina väskor. Vad händer om jag hår ur planet och ut mot gaten och säger jag inte hänger med??? Brottsligt? Böter? Är det ok??
 

Moco

Medlem
Fråga till er!! Sitter på ARN i planet mot MUC. Kommer missa min connection till Seoul. Dörren på planet är öppen och vi är vid Gate. Kapten vägrar lasta ur mina väskor. Vad händer om jag hår ur planet och ut mot gaten och säger jag inte hänger med??? Brottsligt? Böter? Är det ok??

Det är väl inte brottsligt att kliva av planet så länge dörren är öppen. Vid förseningar brukar man ju dessutom erbjudas den möjligheten. Ser inte hur de juridiskt sett ska kunna bötfälla/åtala dig för något där.
 

011430121

Medlem
Fråga till er!! Sitter på ARN i planet mot MUC. Kommer missa min connection till Seoul. Dörren på planet är öppen och vi är vid Gate. Kapten vägrar lasta ur mina väskor. Vad händer om jag hår ur planet och ut mot gaten och säger jag inte hänger med??? Brottsligt? Böter? Är det ok??
Jag vet inte, men bli kraftigt illamående.
 

trekker

Medlem
Jag ser inga problem här på kastrup förutom flygen till Stockholm. Sitter dock vid gate nu och här är det som bekant dåligt med information.....
 

demgard

Medlem
Radarfel känns spontant väldigt "extraordinärt" och absolut ingen som flygbolaget kan råda över.

Hem-/kortförsäkring kan gälla.

Inser detta efter att ha läst på. Hur är det med kostnad för mat etc? Läste att bolaget ska stå för uppkomna utlägg.. Vi har fått 100kr i voucher och det räcker kanske halvvägs till O'Learys varmrätter. Kan jag få ersättning i efterhand om jag käkar här, eller är voucher det man får klara sig på?
 

Moco

Medlem
Inser detta efter att ha läst på. Hur är det med kostnad för mat etc? Läste att bolaget ska stå för uppkomna utlägg.. Vi har fått 100kr i voucher och det räcker kanske halvvägs till O'Learys varmrätter. Kan jag få ersättning i efterhand om jag käkar här, eller är voucher det man får klara sig på?

Ja, beroende på förseningens längd och hur man nu tolkar denna försening hos flyg- och försäkringsbolag.
 
Toppen