Senaste nytt

British Airways First sale från Tyskland

Matsson

Medlem
Bokas genom vornesitzen.de Bra priser till ex. Johannesburg 2669 euro
Hongkong 2809 euro, inkl. skatter , kanske borde byta Alliance igen
 

johhenrik

Medlem
@agehall säger väl dock att det är vansinne att betala för BA First, oavsett vad. Eller?
Vanliga priser kanske, men det tycker jag alla First är, vansinniga. :)

Jag har köpt BA F när jag var tvungen och C var slutsålt. Jag betalade 28.000kr för LAX. Jag tyckte det var prisvärt. Till skillnad från vad som anses vara det rätta här, att man ska se ner på BA F, så tycker jag det är en helt ok produkt till det priset. Bättre än de flesta C skulle jag påstå, de ggr jag flugit dem. Men jag värderar säte och sömn mer än om de titulerar mig.
 

johhenrik

Medlem
Problemet med BA F är att det är en businessprodukt.
Jo, jag vet att du gillar att säga så. Själv har jag inte rest många ggr i säte av den klassen i C, samt serverats LPGS. Jag förstår den inte kan jämföras med LH F, men det är ju inte många som kan. Nu har jag bara några ggr flugit BA F och varje gång har det varit 747 o plats 2K(?). Finns inte en enda C-produkt som slår det i mina ögon och speciellt inte deras egen.
 

agehall

Medlem
Nu har jag bara några ggr flugit British Airways F och varje gång har det varit 747 o plats 2K(?).

Du borde testa AA. Deras säte i business är imho minst lika bra som BA F. Håller med om att BA har bättre dricka i F än vad AA har i business, men jag kan överleva utan LPGS mot att få bättre service, bättre mat samt glass till efterrätt.

Hos mig ringer en klocka om en jämförelse med SAS gamla business. Var det den som var som British Airways F?
Japp, enligt @FruAgehall är det så. Jag kan hålla med henne om att servicen vi fått då vi rest tillsammans i SAS gamla business har vida överstigit den vi fått hos BA när vi flugit First. Efter vår senaste utflykt till NYC i påskas då hon fick testa Club World för första gången så trillade BA F ner ytterligare ett snäpp på skalan eftersom personalen på upper deck gjorde ett strålande jobb.
 

johhenrik

Medlem
Du borde testa AA. Deras säte i business är imho minst lika bra som BA F. Håller med om att BA har bättre dricka i F än vad AA har i business, men jag kan överleva utan LPGS mot att få bättre service, bättre mat samt glass till efterrätt.
De ggr jag flugit AA i business så lyckas "jag" alltid med att det blir equipment change och det blir gammal config. :) Då har jag något att se fram emot iaf.
 
Toppen