Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

agehall

Medlem
Gå in på en T-Mobile store och be om prepaid. Jag har dem och tycker det funkar bra
Har du samma som jag - där man betalar per dag man använder det? Det finns iaf inte längre, vilket är trist.

För USA bör man kolla med sin svenska operatör - Telia har tex väldigt bra priser om man köper ett separat data/telepaket för USA.
 
  • Gilla
Reactions: Ebg

Johanna

Medlem
Har du samma som jag - där man betalar per dag man använder det? Det finns iaf inte längre, vilket är trist.

För USA bör man kolla med sin svenska operatör - Telia har tex väldigt bra priser om man köper ett separat data/telepaket för USA.
Tack, jag har bara jobbtelefon så det är inget alternativ. Jag behöver ett som jag betalar själv. Det där med per dag lät som en bra lösning. Synd att det inte fanns längre.
 

Dr. Miles

Expert
Vad har ni för tips om Nya Zeeland. Ska vara där ett par veckor i sommar. Telias Vecka Världen verkar ju inte gälla på Nya Zeeland.
Köpa ett prepaid SIM kort hos 3 (Three) UK och använda det i Nya Zeeland.
Det fungerar även i Australien och i Hong Kong&Macau.

Glöm inte att konvertera saldot till "Feel At Home" först.

Three UK skrev:
Mobile roaming with Feel At Home is available for all Three customers.
If you're on Pay As You Go, all you need to do to fully enjoy Feel At Home is convert your credit into an Add-On.
You can then use the allowance in any Feel At Home destination.
If you don't convert your credit into an Add-on you'll still benefit from
Feel At Home - Phones - Discover - Three
screenshot20160421_03-three-png.51719

Sedan köpa till All in One paket.
Köper du "All in One 20 Add-on" paket (det kostar 20 GBP, ca 240 SEK), bör det att räcka för ett par veckor även om du skulle surfa ganska mycket.

Three UK skrev:
All in One 10 Add-on
1GB of data, 100 Minutes, 3000 Texts
Cost: £10
Lasts: 30 Days

All in One 20 Add-on
12GB data, 300 Minutes, 3000 Texts
Cost: £20
Lasts: 30 Days
Pay As You Go SIM | PAYG SIM Deals | Three
 

Brandten

Medlem
Har bara hört av en kund att denna skulle va bra och jag såg den på Kastrup här om dagen. Någon som testat?

e7c4add3c28895ee8a3f38cba1bb452b.jpg

acc37fc07d121a68766452b20b102b8b.jpg
 

Moco

Medlem
Har bara hört av en kund att denna skulle va bra och jag såg den på Kastrup här om dagen. Någon som testat?

e7c4add3c28895ee8a3f38cba1bb452b.jpg

acc37fc07d121a68766452b20b102b8b.jpg

Jag köpte dosan på Kjell & Co förra veckan för 999. Har inte fått den att fungera än. Riktigt dum placering av den känsliga mittknappen också, vilket resulterar i att det inte behövs mycket för att den ska slå på sig själv i väskan.
 

kaktusen

Medlem
Jag kikade lite på deras planer och det verkar lite dyrt. Men kanske ett bra alternativ och man reser i tjänsten, behöver bekvämlighet och inte kan lägga på en extra dataplan från leverantören.
 
Toppen