Senaste nytt

Hitta fast track Charles de Gaulle, T1

Volatyle

Medlem
Hej,

Med tanke på att CDG är ett jävla rövhål till flygplats så tänkte jag i förebyggande syfte googla till mig hur jag enklast når fast track i T1 när jag ska hem på söndag men det gick jag bet på direkt. I vanlig franskt maner så är det omöjligt att få fram vettig information...

Nån vänlig som kan ge mig några ledande tips på vart jag ska röra mig när jag når terminal 1 för att smidigast hitta fast track?

Vol
 

Agö

Medlem
Hej,

Med tanke på att CDG är ett jävla rövhål till flygplats så tänkte jag i förebyggande syfte googla till mig hur jag enklast når fast track i T1 när jag ska hem på söndag men det gick jag bet på direkt. I vanlig franskt maner så är det omöjligt att få fram vettig information...

Nån vänlig som kan ge mig några ledande tips på vart jag ska röra mig när jag når terminal 1 för att smidigast hitta fast track?

Vol
Säkerhetskontroll äger rum vid den satellit som respektive bolag använder. Där finns fast track.
 

Volatyle

Medlem
Off-topic, finns både en star alliance lounge och en sas lounge efter säkerheten om jag förstår kartan rätt. Vet att dessa är pest eller kolera men bara så jag vet; når jag båda dessa som sas plus eller är jag begränsad till endast SAS-loungen?
 

mha321

Medlem
Off-topic, finns både en star alliance lounge och en sas lounge efter säkerheten om jag förstår kartan rätt. Vet att dessa är pest eller kolera men bara så jag vet; når jag båda dessa som sas plus eller är jag begränsad till endast SAS-loungen?
I den satellit som sas flyger från finns bara sas lounge, så det är den som gäller. Det är efter olika säkerhetskontroller...
 

Flood

Medlem
Off-topic, finns både en star alliance lounge och en sas lounge efter säkerheten om jag förstår kartan rätt. Vet att dessa är pest eller kolera men bara så jag vet; når jag båda dessa som sas plus eller är jag begränsad till endast SAS-loungen?

Där finns också en Lufthansa-lounge i samma del av flygplatsen (men i en annan satellit, så du kommer inte in där med SAS-biljett). Den är rätt mycket bättre än sas-loungen - så ingen pest eller kolera.
 

DonM

Medlem
Flög från CDG i måndags och ingen fast track för oss och kön växte med tre SAS avgångar nästan samtidigt på fm.
Det brukar vara en obemannad fast track till vänster om säkerhetskontrollen. Har scannat mitt SAS boardingkort och gått genom grinden där regelbundet de sista två åren. Var denna stängd eller borttagen?
 
Toppen