Senaste nytt

Sas Lounge terminal 5 Arlanda, höger/vänster

flyger business class idag, blev invisad åt höger. Sist (sas plus) fick jag gå till vänster. Tyckte nog den åt vänster är bättre. Tystare tyst-avdelning, halvliggande stolar och skönare planlösning. Är jag ute och cyklar?
 

Dr. Miles

Expert
flyger business class idag, blev invisad åt höger. Sist (sas plus) fick jag gå till vänster. Tyckte nog den åt vänster är bättre. Tystare tyst-avdelning, halvliggande stolar och skönare planlösning. Är jag ute och cyklar?
Loungen på vänster sida är SAS Gold Lounge och det är för Star Alliance Gold resenärer.
Loungen på höger sida är SAS Lounge (före detta SAS Business Lounge) och det är för resenärer i SAS Plus och i Business.

Om du inte har Star Alliance Gold status, hänvisas du till SAS Lounge på höger sida.
 

Delayed

Medlem
flyger business class idag, blev invisad åt höger. Sist (sas plus) fick jag gå till vänster. Tyckte nog den åt vänster är bättre. Tystare tyst-avdelning, halvliggande stolar och skönare planlösning. Är jag ute och cyklar?
"Sist" kanske var när loungerna renoverades och den ena var stängd?
 

agehall

Medlem
SAS Gold lounge är normalt sett bättre än businessloungen. Detsamma gäller Lufthansas Senator-lounger vs deras businesslounger. Samma sak med American Flagship vs Admirals Club och BA Galleries First vs Galleries Club.

Kort och gott kan man säga att status vinner över kabinklass över lag. Givetvis finns det dock undantag.
 

chazzie

Medlem
Kort och gott kan man säga att status vinner över kabinklass över lag.

Säger inte att det är rätt eller fel, men lite tråkigt för oss som har svårt att uppnå de ädlare metallerna/stenarna i olika bolag. Å andra sidan har jag tack vare BC.se möjlighet att gå på Diners-lounger också när jag åker ekonomi, något jag finner hästlängder bättre än att sitta i terminalen som jag gjorde innan :D
 

Moco

Medlem
SAS Gold lounge är normalt sett bättre än businessloungen. Detsamma gäller Lufthansas Senator-lounger vs deras businesslounger. Samma sak med American Flagship vs Admirals Club och BA Galleries First vs Galleries Club.

Kort och gott kan man säga att status vinner över kabinklass över lag. Givetvis finns det dock undantag.

Förutom i CPH då, där det är som att kliva in i Dante's inferno att ta trappan upp till Gold :D
 
Toppen