Senaste nytt

[Premium Economy] Stockholm-Bangkok T/R, Thai Airways, 19.200 SEK inkl. skatter

Quattro4

Medlem
Den som väntar på nått gott ;-)
Men som sagt det lär väl bli en gammal "hink"...
Ska dock bli trevligt att komma ner till Thailand o ladda batterierna.
Ska passa på att bo på samma hotell som vår svenska konung har sovit på några ggr när han varit ner.
Flygplan ska ju vara i luften! På backen tjänar de ju inga pengar!
Varför så långt stopp på ARN?? Ankomst 0600-0700 o hem igen 1330-1430?
Vet att de kör samma princip på flera av sina europalinjer, men kärrorna borde ju gå att använda mer optimalt?
 

Dr. Miles

Expert
Flygplan ska ju vara i luften! På backen tjänar de ju inga pengar!
Varför så långt stopp på ARN?? Ankomst 0600-0700 o hem igen 1330-1430?
Vet att de kör samma princip på flera av sina europalinjer, men kärrorna borde ju gå att använda mer optimalt?

THAI tjänar pengar på anslutningstrafik till/från Bangkok.
Om planet lämnar kl. 8-9 på morgonen från Europa, landar planet till Bangkok någon gång kl. 23-00. Vilket ger ingen anslutningstrafik.
 

palmen

Moderator
Lite resenärer är det väl inte, mig veterligen är det mer eller mindre fullt varje avgång under högsäsong. Svensken som flyger thais gamla maskiner tycker väl dock att det är väldigt lyxigt jämfört med charter-alternativen som de åkt innan.
 

JonW

Medlem
Varför är vi så långt ner på stegen för att få renoverade plan? Är det för lite resenärer, eller vad är det frågan om?
Jag vet från inside att ARN-rutten har absolut sämst rykte av alla TG-rutter.
(Man flyger ju inte på HEL, men märk väl på Moskva!)
Mest p g a mycket fulla semesterfirare/stökiga barnfamiler, men också mycket liten andel affärsresenärer.
Cabin crew gör i stort sett allt de kan för att undvika rutten.
Alkohol går knappt att få tag på i Y numera, inte ens för pengar...
 

Alf

Medlem
JonW@ jag har följt debatten på tråden och har speciellt noterat hur negativ du är till TG från just ARN. Vad är främsta anledningen till att du skriver så negativt om just TG från ARN? Jag har hört massor som är nöjda med denna rutt.
Jag har två plater bokade i C klass under julen men jag börjar ju misströsta om jag valt fel som valt TG.
Det var visserligen många år sedan jag åkte TG men då var dom helt Ok, klart bättre än SAS.
 

Dr. Miles

Expert
JonW@ jag har följt debatten på tråden och har speciellt noterat hur negativ du är till TG från just ARN. Vad är främsta anledningen till att du skriver så negativt om just TG från ARN? Jag har hört massor som är nöjda med denna rutt.
Jag har två plater bokade i C klass under julen men jag börjar ju misströsta om jag valt fel som valt TG.
Det var visserligen många år sedan jag åkte TG men då var dom helt Ok, klart bättre än SAS.

Jag har inte heller haft något problem med THAIs Stockholm-Bangkok rutt. Jag har provat både ekonomi(2011) och Business(2009 i First class stol).
Iofs jag dricker inte mycket alkohol förutom pre-flight drink eller lite G&T, men jag har inte haft problem att få G&T i ekonomiklass.
 
Last edited:

Kricka

Medlem
TG från ARN fungerar för det mesta helt oklanderligt. De är lite kinkiga vad gäller
vikt på handbagaget (8 kg strikt) men servicen är helt OK. Om man lägger på några
kronor och flyger Premium Economy är servicen mycket god. Business är naturligt-
vis ännu bättre, framförallt vad gäller sittcomforten. Jag skulle verkligen se fram
emot en tur till Thailand med Thai från Arlanda !
 
Jag vet från inside att ARN-rutten har absolut sämst rykte av alla TG-rutter.
(Man flyger ju inte på HEL, men märk väl på Moskva!)
Mest p g a mycket fulla semesterfirare/stökiga barnfamiler, men också mycket liten andel affärsresenärer.
Cabin crew gör i stort sett allt de kan för att undvika rutten.
Alkohol går knappt att få tag på i Y numera, inte ens för pengar...

Det där känns konstigt om det är sant, för så vitt jag vet har Norge finare kärror från Thai. Och inte vet jag om Svenska/Norska semesterfirare skiljer sig så mycket i sättet. Eller jag kanske har fel?

Känns rent spontant att det är något annat som ligger och lurar...
 

Cornelius

Medlem
Det där känns konstigt om det är sant, för så vitt jag vet har Norge finare kärror från Thai. Och inte vet jag om Svenska/Norska semesterfirare skiljer sig så mycket i sättet. Eller jag kanske har fel?

Jag tycker också att det låter konstigt att "ARN-rutten har absolut sämst rykte"... Men så har jag egentligen inte heller någon basis att säga emot. Det är väl kanske ingen tillfällighet att 'partysvenske' är ett välkänt begrepp i Norge...
 

Bryant

Medlem
[Premium Economy] Stockholm-Bangkok T/R, Thai Airways, 10.600 SEK inkl. skatter

Jag har aldrig åkt med TG på rutten ARN-BKK men det är inte mitt första val. Det jag hört av familj, kollegor och vänner är att det kan bli stökigt ombord med resenärer som lämnat chartern och helt plötsligt får fri bar.

Några exempel:

När exet flög denna rutt så var det en herre som pimplade friskt. Han kom sedan springandes bakåt mot toaletterna men spydde rakt ut i gången(och på henne). En kollega hamnade på samma rad som ett par som inte kunde handskas med spriten. När de inte sov skulle de slåss med varandra och andra. Vid ett annat tillfälle var det en fyllskalle som ställde sig och kissade i gången... Iofs kanske händer på andra linjer också?

Jag har hört bra saker också..:)
 
Last edited:
Toppen