Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Brinkmann

Medlem
ARN-FRA idag SK635, reste i Go. Killen framför fick 'hej! Idag bjuder vi dig som Diamond på frukost'. Inställd på kaffe och en flaska vatten blev man ju sugen. Dock fick jag bara 'vad önskar du att dricka?' :(

Kanske var han pandion och cc sa fel helt enkelt?
 

Stefan62

Medlem
Hur länge är man egentligen Diamond?

Jag uppnådde Diamond i januari 2016 - är jag då Diamond till januari 2017 eller hela min kvalificeringsperiod som är till ända 30 april - eller är man Diamond hela kvalificeringsperioden efter den man kvalificerade sig inom?

Hur lång är giltigheten för det guldkort som jag gav bort i samband med att jag blev Diamond?
 

olo

Medlem
Hur länge är man egentligen Diamond?

Jag uppnådde Diamond i januari 2016 - är jag då Diamond till januari 2017 eller hela min kvalificeringsperiod som är till ända 30 april - eller är man Diamond hela kvalificeringsperioden efter den man kvalificerade sig inom?
Nuvarande period + nästa års period + grace period om 3 månader.
Så till 30/4 2017 är du Diamond, men behåller förmånerna till 31/7, ifall några sent registrerade flighter kommer in.
Hur lång är giltigheten för det guldkort som jag gav bort i samband med att jag blev Diamond?
Det beror på mottagarens period, men enligt samma princip: Nuvarande + Nästa + 3 månader.
 

Claes L

Medlem
Hur länge är man egentligen Diamond?

Jag uppnådde Diamond i januari 2016 - är jag då Diamond till januari 2017 eller hela min kvalificeringsperiod som är till ända 30 april - eller är man Diamond hela kvalificeringsperioden efter den man kvalificerade sig inom?

Hur lång är giltigheten för det guldkort som jag gav bort i samband med att jag blev Diamond?
Kvalificeringsperioden + 15 månader

Samma på guldet som du get bort. Den personen kvalificeringsperiod + 15månader
 

Stefan62

Medlem
Nuvarande period + nästa års period + grace period om 3 månader.
Så till 30/4 2017 är du Diamond, men behåller förmånerna till 31/7, ifall några sent registrerade flighter kommer in.

Det beror på mottagarens period, men enligt samma princip: Nuvarande + Nästa + 3 månader.

Kvalificeringsperioden + 15 månader

Samma på guldet som du get bort. Den personen kvalificeringsperiod + 15månader

Ok, tack för svar!

Men hur förändras min Diamond-tid om jag under hösten 2016 kvalificerar mig åter till Diamond?
 

Alexander P

Medlem
Fläckfri service på SK35 i Söndags, fick visa EBD kortet men crew var mycket vänlig och frågade om jag verkligen inte ville han något mer att dricka.:)
 

Flyerbandit

Medlem
Fick ett fint mail från SAS idag: "Välkommen till ett nytt Diamant-år!"
Återkvalificerade till Diamond igen, period 1 Mars - 28 Feb, men fick mail först nu.
De tryckte på alla förmåner som Diamond i mailet, bland annat goodie bag. De listade bland annat Eat card som goodie bag, loggade in och kollade på Diamondsidan för att kolla om de uppdaterat vad man kan välja. Men det vara samma magra utbud som tidigare... Conciegre, Diamond produkter, NK Shopping och biobiljetter
 

DHXSTHLM

Medlem
Äh, jag har fått gratis smoothies i snart 16 månader med detta kortet:
20160420_160457.jpg

Funkat hur bra som helst. Säger väl ganska mycket om hur bra koll SAS har på sina diamond medlemmar.
 
Toppen