Senaste nytt

Att uppgradera för miles vid incheckning ?

Bamsefar

Medlem
Hallo,

Iofs sparar vi för en tor USA i Business, men som det nu är så skall vi snart flyga ARN-LHR-LAX (och vidare till Hawaii med AA, men det är en annan historia). Vi har Club World med bokningsklass R - vilket torde vara mindre bra har jag noterat...

Men kan man vid incheckningen uppgradera till first på sträckan LHR-LAX ? Eller är man totalt rökt på det med BA ? SAS brukar det ju fungera på... Men BA verkar riktigt tråkiga på just detta...?
 

EricT

Medlem
BA uppgraderar inte vid disk! Deras servicecenter på flygplatsen kan ev bistå men de brukar trilskas. Club World är bra value. Försök ta platser på rad 64 på övervåningen!
 

Concorde

Founding Member
BA tillåter inte MFU (Miles For Upgrade) vid incheckning. Alla bokningsklasser i Club World är uppgraderingsbara med miles, så att det är R har ingen betydelse. Det kommer kosta er 30,000 miles enkel eller 60,000 T/R. Jag skulle definitivt göra det på en så lång dag flygning som till LAX. Det är en 747 som med 99% säkerhet har den sprillans nya F kabinen. Servicen lär vara bra nu när facket har accepterat dom nya avtalen.

Du behöver ringa Executive Club för att göra upgraden. BAs bokningsmotor fixar det inte online på flighter som har en feeder till LHR. Do it! Ni kommer inte ångra er. Glöm inte ta bilder. ;)
 

Bamsefar

Medlem
Du behöver ringa Executive Club för att göra upgraden. BAs bokningsmotor fixar det inte online på flighter som har en feeder till LHR. Do it! Ni kommer inte ångra er. Glöm inte ta bilder. ;)

Nix det gick inte alls. Det finns ett grundkrav som jag inte kan komma runt, jag MÅSTE boka via BA.COM (eller BAEC då) annars kan jag tydligen inte uppgradera. Våra biljetter är köpta via AmEx Resebyrå, eftersom BA inte ens kan boka den resa vi skall göra (det är några hopp kan jag avslöja, det är inte en försenad bröllopsresa för inte ;-) ). Således, även om jag har miles så det räcker och blir över så är dessa miles i princip värdelösa för uppgraderingar om man inte köper biljetterna direkt av BA - vilket nästan aldrig sker.
 

Concorde

Founding Member
Jag ber om ursäkt då jag utgick från att ni bokat direkt med BA eller på BA.com. Det stämmer att ni inte kan uppgradera då reglerna är sådana att bokningar gjorde via resebyrå inte är giltiga för MFU (miles for upgrade). AMEX klassas som resebyrå. Det är bara att hoppas på att MMB erbjuder en billig cash for upgrade.
 

Bamsefar

Medlem
MMB falerar den med just pga att vi använt AmEx dvs en resebyrå. Allt är stoppat pga detta.

Det sagt, när vi gifte oss för två år sedan. Och det gjorde vi i NYC och flög BA tor den gången. Så uppgraderade vi från economy till business (CW) för pengar. Det gick efter lite om och förbannade men i telefonluren, några email och lite mera jävlar anamma... Så jag kanske tar till samma grepp denna gång...?
 

Concorde

Founding Member
Japp, och får du nej en gång ringer du igen för att ofta är det agenternas kompetens och servicekänsla som avgör.
 

jth

Medlem
MMB falerar den med just pga att vi använt AmEx dvs en resebyrå. Allt är stoppat pga detta.

Man får tydligen vänta till T-24 då incheckningen öppnar och BA tar över "ansvaret" för biljetten, då kan man uppgradera även resebyrå-biljetter, iaf enligt vad de kunniga på FT säger. Har själv en sådan bokning liggande nu så vi får se om det stämmer :)
 

jth

Medlem
Sorry för lite sent svar, men jag vet faktiskt inte om du kan ringa och uppgradera. Dock ska det vara möjligt att uppgradera vid check-in med pengar. Om det är som concorde säger att MFU inte är tillåtet vid incheckning, då är det nog bäst att ringa först. Kanske du kan prova att ringa först och sedan checka in online.
 
Toppen