Senaste nytt

SAS och Lufthansa att inleda samarbete?

Spekulationerna här verkar ju gå åt att SAS skulle bli en del av Eurowings, men skulle de inte lika gärna komma att fortsätta att vara SAS och i en förlängning uppnå samma nivå som Swiss och Austrian? Det är ju ett scenario som jag skulle vara mer lockad av iaf...
 

Storsteffe

Medlem
Mycket spekulationer, det man vet med säkerhet är att en majoritet av ägarna vill sälja och att de dessutom behöver pengar. LCC tror jag inte på däremot kanske man flyttar en hel del av Europa trafiken till Eurowings allt eftersom men SAS varumärke blir nog kvar ett bra tag framöver.
 

olo

Medlem
Tror ni att SAS skulle gå in i Star Alliance Joint Venture om Lufthansa gick in som en stor ägare?
Jag tänker främst på *As Atlanten-JV, men även på de som finns för Asien, ex. Tokyo.
 

Dr. Miles

Expert
Tror ni att SAS skulle gå in i Star Alliance Joint Venture om Lufthansa gick in som en stor ägare?
Jag tänker främst på *As Atlanten-JV, men även på de som finns för Asien, ex. Tokyo.
Joint Venture över Atlanten kan vara fördelaktigt med Star Alliance JV men Joint Venture för trafiken mellan Europa - Japan är inte fördelaktig alls.
Dagens SAS är ofta billigare än ANA, Austrian, Lufthansa, SWISS (Star Alliance JV) eller British Airways, Finnair, IBERIA, Japan Airlines (oneworld JV) under kampanj.
 

mha321

Medlem
Tror ni att SAS skulle gå in i Star Alliance Joint Venture om Lufthansa gick in som en stor ägare?
Jag tänker främst på *As Atlanten-JV, men även på de som finns för Asien, ex. Tokyo.
Är EuroWings med i den? Misstänker att de inte är det?
 

mha321

Medlem
Eurowings/Germanwings är inte med Star Alliance JV men det går ofta att välja Eurowings/Germanwings flyg inom Europa när man väljer Lufthansa/United fares.
Spontant och under ämnet vild spekulation skulle jag nog i det läget gissa på något liknande för SAS. Åtminstone i början (och en ganska lång början).
 
Toppen