Senaste nytt

SAS + Bryssel inom den närmaste tiden.

EBGGOT

Medlem
Vi vet alla det hemska som har hänt i Bryssel...

... men livet skall ju gå vidare och jag har en resa till Bryssel i slutet av April.

Av en slump kollade jag SAS appen idag och märkte att SAS har bokat om min flight så jag anländer 6h senare vilket ställer till det då jag endast skall vara i Bryssel ca 24h (måste även åka hem 3h tidigare dagen efter)

Ringer SAS och frågar varför det har gjort detta då morgonflighten forfarande är bokningsbar på sas.se

Får det svaret att SAS endast flyger en gång per dag till Bryssel, eftermiddags kärran från CPH.
Jag får svaret att jag kan boka av kostnadsfritt alt. åka till Amsterdam/frankfurt/något mer. Jag ber om att bli ombokad till annat bolag - det hjälper det mig med inte.

Konstigt att SAS inte skickar utan någon info kring detta utan att jag springer på det av en slump.

Vad har man egentligen för rättigheter när det en extremt situation som det är. 6h försening förstör hela mitt 24h upplägg och jag vill inte vara i Bryssel längre än nödvändigt.

Vill ju gärna ha rerouting med LH eller med tider som passar mig.
 

oermen

Medlem
Jeg har næsten samme problem. SAS vil kun booke mig om til deres egne flyvninger og de vil ikke betale nødvendig ekstra hotelovernatning.
 

In_Sweden

Medlem
Spontant så tror jag att du borde satsa på att ringa igen, se vad nästa agent säger.
Men jag tror att det kan bli svårt.

Om det finns flyg som passar dina tider till exempelvis Amsterdam, så tar direkttåget som går från Schipol till Bryssel Zuid/Midi endast 1h35m. Fram till 9.33 på morgonen går det varje timma från Amsterdam. Mer sällan mitt på dagen.

Annars så kanske de återinställer den tidigare flighten om ett tag, beroende på hur läget utvecklar sig på Zaventem.

Personligen så skulle jag inte klaga om de fortfarande tillåter fria ombokningar till Amsterdam för min flight den 4e Maj. Men det får vi se hur det går med.
 
Jag blev ombokad till Amsterdam förra helgen, gick väldigt smidigt att ta Thalys-tåget till Bryssel. Om du betalade flygresan med amex så ring dem och hör efter, de stod för tågbiljetterna åt mig (har elite-kortet)
 

agehall

Medlem
Har de ställt in den flight du var bokad på eller bara ändrat tiderna? Det är en viktig skillnad här.
 

Agö

Medlem
@EBGGOT

Morgonkärran från Köpenhamn går igen från och med imorgon.

SAS lukker midlertidig rute til Liège

Så här ser det ut tills vidare:


Dermed vil SAS samlet kunne tilbyde to daglige flyvninger fra København til Bruxelles kl. 08.15 og 15.10 med returflyvninger kl. 10.30 og 17.30. Fra Stockholm flyver SAS mandag til torsdag samt søndag til Bruxelles kl. 17.40 og retur kl 20.30.Fra Oslo Lufthavn flyves dagligt med undtagelse af lørdage kl. 16.30 med returflyvning fra Bruxelles kl. 19.05.
 

Kiev

Medlem
BRU er tydeligvis enda ikke helt oppe og går. SK1593 ble diverted til Maastricht, og her står vi en hel masse folk og lurer på hva som skjer. Er det noen som vet hva som er grunnen?
 

Agö

Medlem
BRU er tydeligvis enda ikke helt oppe og går. SK1593 ble diverted til Maastricht, og her står vi en hel masse folk og lurer på hva som skjer. Er det noen som vet hva som er grunnen?
Ja! Från flygplatsens Twitter.

upload_2016-4-12_17-14-40.png
 
Toppen