Senaste nytt

Olika IFE-innehåll på olika säten?

nollbit

Medlem
Jag flög precis Köpenhamn - San Francisco i SAS Business. När jag kollade IFE-innehållet reagerade jag på att det var ganska fattigt (25 filmer, de flesta gamla, en tredjedel asiatiska filmer jag inte tidigare hört talas om).

Senare såg jag att personen i sätet bredvid satt och tittade på Spectre. Den fanns inte i min lista. Vidare såg jag när han bläddrade att hans utbud var betydligt större.

Är det olika innehåll på olika rutter och min IFE var inställd på fel rutt?
 

agehall

Medlem
Det låter som att din IFE inte bootat om korrekt utan behållit innehåll från någon annan rutt. Jag är inte det minsta förvånad över att sådant kan hända med tanke på hur de där prylarna är konstruerade.
 

NiNE

Medlem
Jag var med om det på en flight med Lufthansa från Hong Kong till München i business class. Jag frågade crew om de kunde starta om min enhet men det hjälpte inte, och hon berättade att det ibland tyvärr blir så av okänd anledning. Hon sa även att hon gärna hade flyttat upp mig till First istället men att det dessvärre var fullt. Fick istället en voucher på €50 att handla taxfree för...
 

AABack2ARN

Medlem
Är det olika innehåll på olika rutter och min IFE var inställd på fel rutt?

Förr var det absolut så att innehållet varierade beroende på rutt. Oftast på grund av rättigheter från filmbolagen men även publiken och kanske begränsningar i kapacitet. Men att det skulle vara så fortfarande trodde jag inte.
 

chazzie

Medlem
Förr var det absolut så att innehållet varierade beroende på rutt. Oftast på grund av rättigheter från filmbolagen men även publiken och kanske begränsningar i kapacitet. Men att det skulle vara så fortfarande trodde jag inte.

Senast jag flög med Luftwaffe (det var ett tag sen nu) så hade de i sitt in-flight-magazine inbound och outbound med olika utbud, som i sin tur var lite olika mellan t.ex. Nordamerika, Sydamerika, Asien osv., så det ligger nog något i det.
 

JohanA

Medlem
Jag var med om det på en flight med Lufthansa från Hong Kong till München i business class. Jag frågade crew om de kunde starta om min enhet men det hjälpte inte, och hon berättade att det ibland tyvärr blir så av okänd anledning. Hon sa även att hon gärna hade flyttat upp mig till First istället men att det dessvärre var fullt. Fick istället en voucher på €50 att handla taxfree för...
Klart hon säger det när det är fullt. Hade det funnits plats kvar hade hon aldrig sagt så, såvida du inte är HON?
 

Erik M

Medlem
Shit vad de verkar ta allvarligt på det! Femtio euro eller 8000 poäng för att se annan film än stolsgrannen!? Hoppas verkligen det händer mig!
 

NotRyan

Medlem
Klart hon säger det när det är fullt. Hade det funnits plats kvar hade hon aldrig sagt så, såvida du inte är HON?
Menar du här som du säger att hon hade svarat att det var fullt även om det fanns plats om kunden hade varit HON???

Det tror inte jag på :D
 
Toppen