Senaste nytt

Arlanda-Thailand-USA-Alanda runt jul och nyår 2016

011430121

Medlem
Det är en arbetskamrat med fru som vill åka enligt nedan, jag har sökt och hittat med Star Alliance jag får upp ett pris på ca 60,000:- SEK per person det måste ju finnas billigare biljetter, har ej sökt på jorden runt biljett.
o Varifrån vill du börja din resa?
Arlanda
o Var är din destination?
Bangkok-Phuket-Las Vegas-Arlanda
o När vill/behöver du resa ut?
18 dec 2016
o Hur länge vill du vara borta?
BKK 2 i 2 dagar sedan Phuket från den 21 eller 22 dec och skall vara den 3 jan i LAS och från LAS 8 jan
o Hur många personer som skall resa?
2 Vuxna
o I vilken kabinklass?
Ekonomi
o Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Star Alliance eller OW
o Vad är det viktigaste för dig?
Inte för långa stop over
 

Abbs

Medlem
Det går garanterat att fixa billigare med en RTWbiljett. Har flera rutter jorden runt med avsevärt fler destinationer för runt 30kkr per person.
 

Thornado

Medlem
Det är ju roligare att åka jorden runt för nåt sånt här, men frågan är om det inte kanske blir billigare att komma tillbaka till Stockholm i mitten och boka som två t/r-biljetter (Sverige-Thailand + Sverige-USA) istället. Då får man dessutom möjlighet att byta packning om man vill.

Snabb sökning på SAS ger möjlighet att göra detta för 36kSEK (+kostnad för enkelbiljett mellan Bangkok och Phuket) per person, men då åker man Thai i business på utresan, samt SAS Plus båda vägarna över Atlanten.

Bryr man sig mindre om allians och bolag så kan man istället få det för drygt 15kSEK per person (även här måste man hitta en enkelbiljett BKK->HKT). (Aeroflot till Thailand och SAS till USA... Går att få ytterligare några tusenlappar billigare om man åker Norwegian till Vegas och inte vill ha baggage, mat, eller garanti för att man kommer fram i tid...)
 
Phuket-Las Vegas verkar ta 25-35 timmar och 2-3 mellanlandningar. I ekonomi.

ITA påstår att Asiana tar 7138kr via Seoul och San Franscisco. Borde kunna kompletteras med T/R Phuket, och Norwegian från Las Vegas. (Om de bokar returen från phuket 9 jan så kan de ju ändra sig där).
 

gunry

Medlem
Om du köper miles på AAdvantage just nu så kan du få 160000 miles för $2,950. Det bör räcka för att åka ARN-BKK-LAS-ARN i Business (52500+55000+50000). Motsvarande resa i ekonomi, 100000 miles för $2,065 (35000+35000+30000). Men då ska du hitta bonusplatser också. Om man bokar business tycker jag det är en rätt bra deal, RTW för ca 24 000 SEK.

Här är awardtabellen:
oneworld and other airline award chart
 

Jonas C

Medlem
Om du köper miles på AAdvantage just nu så kan du få 160000 miles för $2,950. Det bör räcka för att åka ARN-BKK-LAS-ARN i Business (52500+55000+50000). Motsvarande resa i ekonomi, 100000 miles för $2,065 (35000+35000+30000). Men då ska du hitta bonusplatser också. Om man bokar business tycker jag det är en rätt bra deal, RTW för ca 24 000 SEK.

Här är awardtabellen:
oneworld and other airline award chart
Har för mig att detta är den gamla tabellen som slutade gälla den 22 Mars i år. I nya tabellen är priserna mycket högre.
 

gunry

Medlem
Har för mig att detta är den gamla tabellen som slutade gälla den 22 Mars i år. I nya tabellen är priserna mycket högre.

Det stämmer! Missade att klicka på länken för den nya tabellen. Sidan för den nya och gamla tabellen är ju ganska lika, kan man säga.

215 000 miles för $4130 är det som behövs för business = ca 33 500 kr. För ekonomi är skillnaden bara 2500 miles (35000+37500+30000).
 

Abbs

Medlem
Nu är något skumt med Book and Fly verktyget då den inte lyckas hitta direkta avgångar vissa dagar, exempelvis ARN-BKK eller SFO-LAS.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Allt i ekonomi för ett totalpris av 24,762.00kr. Business ligger runt 62kkr.

Bifogar bilder på flightsen
biild1rtw.png bild2rtw.png
 
Toppen