Senaste nytt

Servicekoncept i SAS Plus på long-haul

perhall

Medlem
Ska åka till Chicago 25-28 juni och upptäcker förskräckt att det står såhär på sas.se:
Mellan måltiderna kan du alltid få juice, vatten och snacks. (Plus).

Får man inte dricka vad man vill mellan måltiderna längre i Plus? Låter konstigt.

Får väl se om det blir nya kabinen men jag vill gärna ha en öl utan att betala 60 kr. Det ingår faktiskt i Swiss Economy...
Per
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Er lang tid siden jeg har prøvet Plus på longhaul, men siden du kan få øl og andre alkoholiske drikke i Plus på shorthaul, har jeg svært ved at forestille mig, at du ikke skulle kunne få det på longhaul også!
 

ulagun

Medlem
Flög CPH-EWR i plus för en tid sedan. Inga problem att få en GT eller lite bubbel efter middagen.
Serveras i miniatyrer men det spelar ingen roll, de verkade ha gott om dem.
 

fcx

Medlem
Ska åka till Chicago 25-28 juni och upptäcker förskräckt att det står såhär på sas.se:
Mellan måltiderna kan du alltid få juice, vatten och snacks. (Plus).

Får man inte dricka vad man vill mellan måltiderna längre i Plus? Låter konstigt.

Får väl se om det blir nya kabinen men jag vill gärna ha en öl utan att betala 60 kr. Det ingår faktiskt i Swiss Economy...
Per

Jag har också regaerat på den här skrivningen tidigare, men nu verkar man ha förtydligat:

1.PNG
2.PNG
 

perhall

Medlem
Det låter bra! Det är ju märkligt i ljuset av hur mycket man skryter om Plus i övrigt att de skriver så. Som min kollega sa häromdan efter att ha åkt Malmö Aviation (han åker annars mest inrikes och Plus): Vadå Plus, Malmö Aviation ger ju bättre mat när som helst på dygnet.

Det får bli Plus till Chi så satsar jag på en OT dit och hoppas på nya kabinen..
Tack
Per
 
  • Gilla
Reactions: doc

JohanA

Medlem
Gäller det fortfarande att alla drycker, även mellan måltiderna, är inkluderade i SAS Plus på longhaul?
 

JohanA

Medlem
Aha jag hade ingen koll... inte flugit SAS Plus. Senast jag åkte var när det hette ekonomi extra någon gång runt 2010.

Har ev. en resa i helgen i Plus om inte Optiontown går igenom.
 
Toppen