Senaste nytt

Göteborg-Gdansk Lördag 18/6?

FF#1

Medlem
Hur sjutton tar man sig till Gdansk på ett vettigt sätt med vettiga tider till nått slags vettigt pris?

  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Gdansk
  • När vill/behöver du resa ut? 18/6 #mitt på dagen"
  • När vill/behöver du komma hem? N/A
  • Hur länge vill du vara borta? N/A
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Billigaste möjliga
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? spelar ingen roll
  • Vad är din budget? (per person) max 2500 kr eller en "bunt" EB, FB eller AA poäng
  • Vad är det viktigaste för dig? Att resa ut "mitt på dagen" och komma fram vettig tid. ut tidigast 10:00, framme senast 18:00

    Wizz air verkar flyga dit, men för att boka dessa biletter så måste man vara med i nån klubb, är det så illa?
 

FF#1

Medlem
Finnair kanske? Avgång från GOT 13:00, ankomst GDN 17:45. 2215 SEK (vaska hemresan).
Låter rätt vettigt, även om jag skulle vilja komma fram lite tidigare

Någon som vet nått om Wizz, hittade biletter på Mondomondo... nu hittar jag dem inte igen?
 

crown

Medlem
@FF#1 inga fel på Wizz som bolag, har åkt med dem flera gånger utan problem. Det enda man får tänka på är att inget vanligt handbagage ingår!

Jag kikade på deras sida och de verkar som deras sajt är "sönder". Den påstår att alla flyg Göteborg > Warszawa är utsålda och som du själv upptäckt så visar den inga priser utan endast "club-priser" på Göteborg > Gdansk. Så hade jag varit du så hade jag haft lite is i magen och avvaktat någon dag.

Såvida de inte ändrat något så skall priser finns för de utan "club-medlemskap". Club-medlemskapet ger lite fördelar och rabatter om man reser ofta med dem, men något krav har det inte varit innan iaf.

Ett annat alternativ så skulle kunna vara att flyga till Warszawa med Ryanair/Wizz och flyga "tillbaka" till Gdansk. Har för mig Ryanair flyger den sträckan inrikes i Polen från Modlin-flygplatsen som de använder, från Chopin-flygplatsen som Wizz flyger på så finns iaf LOT till Gdansk. Detta skulle ev. kunna vara ett alternativ till Finnair iaf ;)
 

Agö

Medlem

FF#1

Medlem
Om du ska åka med en sex timmar lång lucka (tidigast 10, komma fram senast 18) är det nog detta som bjuds om du inte ska flyga Wizz.

Finns en rapport här på BC som beskriver Wizz.

Wizz Air Ett resereportage | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Kan åka även typ 8-9 på morgonen men inte tidigare än så, ska på Iron Maiden så det är risk för trötthet på lördagsmorgonen. :)

Har läst om eländet... :) en gång är ingen gång.... men det verkar inte gå att boka.
 

crown

Medlem
@FF#1

Följande kanske finns som award (kostar 4143kr):
FlygPriser.eu - Res billigt och bra

Skärmavbild 2016-03-22 kl. 20.10.50.png


Eller SAS om du kan sträcka dig till att åka 07.00, då kostar det 1213kr:
FlygPriser.eu - Res billigt och bra

Skärmavbild 2016-03-22 kl. 20.13.09.png


Men har du lite is i magen så kanske du skulle avvakta och se om det dyker upp biljetter på Wizz. Nu finns det inga biljetter alls (oavsett dag) vilket tyder på att de förmodligen har något fel på sitt bokningssystem.
 

FF#1

Medlem
@FF#1

Följande kanske finns som award (kostar 4143kr):
FlygPriser.eu - Res billigt och bra

Visa bifogad bild 50468

Eller SAS om du kan sträcka dig till att åka 07.00, då kostar det 1213kr:
FlygPriser.eu - Res billigt och bra

Visa bifogad bild 50470

Men har du lite is i magen så kanske du skulle avvakta och se om det dyker upp biljetter på Wizz. Nu finns det inga biljetter alls (oavsett dag) vilket tyder på att de förmodligen har något fel på sitt bokningssystem.

Tack.
Undrar om det är att det är nått fel eller om de vill tvinga folk att gå med i deras fåniga klubb?
 

crown

Medlem
Tack.
Undrar om det är att det är nått fel eller om de vill tvinga folk att gå med i deras fåniga klubb?
Måste vara ett fel, jag har flugit kanske 4-6 t&r senaste fem åren med wizz och klubben har alltid funnits där, men aldrig varit ett krav. Senast flög jag i slutet av förra sommaren utan några problem eller krav på klubb.
 

Agö

Medlem
@FF#1 , nu ser det ut att gå att boka den aktuella avgången. 1099 SEK (ev. tillkommer lite andra dolda avgifter senare i bokningsläget).

upload_2016-3-23_12-14-35.png
 
Toppen