Senaste nytt

Business till Sao Paulo, Swiss eller British Airways?

bnr

Medlem
Har inte flugit Swiss (än), men har flugit BA Club World. Kan tänka mig att Swiss hårda produkt är mycket bättre än BAs.
Gillar inte BAs "sardinburk"-business där de pressat in hur många pax som helst.

Tycker Swiss kabin ser bättre ut också.
 

Treo

Medlem
Om det inte finns något annat som påverkar (poängsamlande/status) skulle jag också säga Swiss.
Definitivt om du reser ensam.
Med BA "måste" du välja upper deck för att slippa sardinkänslan, på Swiss skulle jag välja den lilla kabinen strax bakom First.
 

JohanA

Medlem
När åker du? Med gamla eller nya C-kabinen?
Den gamla är ganska värdelös med tanke på det som @agehall redan påpekat, samt att man ligger i en kista när sätet är fällt.
Nya C har jag inte testat ännu men har inga stora förhoppningar då det mest verkar vara ytliga förändringar.
 
Jag skulle välja BA varje dag i veckan. Kanske är lite ensam här om det men jag gillar verkligen BA's business. Speciellt om man reser själv. Fönstersäte och upp med skärmen så kan man ju nästan sova i bara kalsonger.

Har aldrig kommit överens med Swiss gamla business säte, träsmak efter 5 minuter för mig....
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Jag skulle välja British Airways varje dag i veckan. Kanske är lite ensam här om det men jag gillar verkligen British Airways's business. Speciellt om man reser själv. Fönstersäte och upp med skärmen så kan man ju nästan sova i bara kalsonger.

Håller helt med dig! Dock kan jag förstå att vissa känner sig lite inklämda. Det är ju inte direkt en "öppen" layout på deras kabin.
 
Toppen