Senaste nytt

Overcharge på cirka 90000 kr

Avgeek

Medlem
Jag har nyligen gjort en större hotellbokning åt oss och några vänner i Maldiverna och hotellet har av misstag overchargat oss med cirka 90000 kr. Jag har behövt betala cirka 1500 kr i valutapåslag för detta och dollarn har också gått ner, så totalt förlorar jag cirka 2000 kr och jag undrar om det är rimligt att be hotellet betala dessa till mig då jag inte får tillbaka dem vid ett återköp?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mike@GOT

Medlem
Självklart är det rimligt att kräva att hotellet betalar samtliga kostnader som uppkommit i samband med det problem som de har förorsakat, och av vilket du lidit ekonomisk skada.
 

seat56f

Medlem
Görs det återköp så räknas väl även den summan upp med påslaget på 2%, så det är bara förlusten pga valutadifferensen som kvarstår?

(Edit: Om du däremot bara får pengarna utb till konto bör de nog kompensera för kortpåslaget.)
 

Rebel

Medlem
Har det blivit fel så nollar nog amex det. Visa har gjort för mig. Och amex har nog råd att bli av med den faktiska valuta förlusten. Men ring AmEx de vet bättre. Jaja Agehall jag vad du säger om kundtjänst

Edit såg nu att det inte ståd betalt med amex. Men jag antar att det är betalt med kort??
Det är väl inte kontant???;)
 
Toppen