Senaste nytt

Fel poängkostnad för award resa CPH - EWR?

JohanE

Medlem
Ledsen att göra alla besvikna men det är inget fynd jag hittat utan snarare tvärtom. Jag har tittat på att flyga till NYC i slutet av maj och nyttja en AMEX 2-4-1 kupong. Utresan är i Business och hem i Plus. Utan 2-4-1 går denna resan på 180.000 poäng, men när jag väljer 2-4-1 så får jag pris på 100.000 poäng, varför inte 90.000 poäng, väljer jag Go i stället på hemresan så är priset 80.000.

Är det jag som missat något eller har SAS ett fel på sin hemsida?

upload_2016-3-14_19-57-14.png


Jag har redan bokat resan med direktflyget från EWR på hemresan men vill kolla om jag borde kontakta SAS för att få tillbaka 10.000 poäng, vad säger ni?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Sven

Medlem
Råkat ut för detsamma. GOT-DXB, Lufthansa, business ut o ec hem. Enl. Tallin var det det dyraste benet som styrde priset.
 

mha321

Medlem
Råkat ut för detsamma. GOT-DXB, Lufthansa, business ut o ec hem. Enl. Tallin var det det dyraste benet som styrde priset.
Är det inte så att det ska vara dyraste benet som styr priset om det är en star alliance award, men om det är rena sas-flygningar så är det blandningen?
 

Filip

Medlem
Kontakta dem, bör vara fel på systemet.

Nej det är inte fel på systemet, det är väl snarare voucherreglerna som säger att dyraste benet gäller.

Rättar mig själv... ring och boka, det skall kunna gå att mixa utan dyraste benet. Kan kanske ha att göra med att Plus är "nytt" för awardbokningar.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Råkat ut för detsamma. GOT-DXB, Lufthansa, business ut o ec hem. Enl. Tallin var det det dyraste benet som styrde priset.
Det är skillnad på Star Alliance Award och SAS Award. Bokar man med SAS så betalar man vad för respektive klass.
Är det med Star Alliance så får man betala för dyraste klassen för hela resan. I ditt fall är det med andra ord korrekt att du måste betala för business både ut och hem även om hemresan skedde i economy.
 

Lippi

Medlem
Ringde SAS som hänvisade till Tallinn-kundtjänsten. Väl där fick jag snabbt svar att de skulle återföra de 10k poängen så snabbt som möjligt.
 
Toppen