Senaste nytt

Avstå städning - Få 1500 poäng

fcx

Medlem
Vid incheckning på Radisson Blu Chicago blev jag erbjuden att få 1500 poäng om jag avstod house-keeping. Eftersom det bara var en stay på två nätter, och jag brukar avstå städning på sådana stays (jag kan bädda sängen själv), så slog jag till.

Har någon sett liknande erbjudanden på andra hotell?
 

Agö

Medlem
Vid incheckning på Radisson Blu Chicago blev jag erbjuden att få 1500 poäng om jag avstod house-keeping. Eftersom det bara var en stay på två nätter, och jag brukar avstå städning på sådana stays (jag kan bädda sängen själv), så slog jag till.

Har någon sett liknande erbjudanden på andra hotell?
Japp. Är standard (tror jag) på Park Inn. Har t ex fått det på Park Inn i Bryssel.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

Morgan

Medlem
Fick typ 1500 yen (100 kr) i voucher för varje natt jag avstod städning i Tokyo för några år sedan, minns ej hotellnamn.

Var tredje dag var man tvungen att tacka ja till städning, och papperskorgar tömdes varje natt.

Positiv till den sortens initiativ. För mig känns turn down-service och tofflor vid sängen helt meningslöst...
 

SNIFF

Medlem
SPG har det också på viss ställen. 5 USD voucher/person eller så per natt. Råkade senast ut för det i San Diego på Sheraton.
 

peng

Medlem
Hade det på Westin i Austin, 5 USD till restaurang alt 500 starpoints (SPG) per natt.
 

mha321

Medlem
Hade det på Westin i Austin, 5 USD till restaurang alt 500 starpoints (SPG) per natt.
Ett tips om man får det erbjudandet - kolla vilken rate man är bokad på. Är man bokad på en rate som inte ger poäng (t.ex. en konferens-rate) så får man inga poäng om man väljer det alternativet (men det märker man inte förrän det är för sent), därmed bättre att välja USD.
 
Toppen