Senaste nytt

Är SAS Business helt återbetalningsbar?

agehall

Medlem
Är SAS business helt återbetalningsbar så som SAS Plus - biljett?
Nej. Och det är väl inte alla Plus-biljetter heller?

Det är lite dumt att prata om biljetter på det där "förenklade" sättet* - man måste alltid kolla på villkoren för den bokningsklass (egentligen farebasis) som man faktiskt bokar. Det finns ju flera stycken olika som alla kallas "Business" eller "Plus" och som har olika villkor...

*) Inte riktat mot dig - flygbolagen gör precis samma sak och vill nog gärna att vi ska luras att tro att alla biljetter är stöpta på samma sätt...
 

agehall

Medlem
Ärligt talat så håller jag inte koll på alla dessa marketing-namn för olika fares. Det är bättre att titta på bokningsklasser och fares direkt. Då slipper man tvetydigheter.

edit: D och C-klass ska vara helt återbetalningsbara.
 

Impendill

Medlem
image.png
image.png


Är den översta biljetten helt återbetalningsbar innan avresa vid avbokning ?
 

agehall

Medlem
Jag skulle säga att den är fullt återbetalningsbar.

Ett litet påpekande till - sådana här saker kan variera beroende på vilka punkter man reser mellan. Så även om det oftast är på ett sätt ska man akta sig lite för generella antaganden.
 

Jonas C

Medlem
Om jag hade menat SAS plus saver eller SAS business saver hade jag skrivit det.

Ditt svar syftar på dem eller?
Blir nog en lite felaktig jämförelse. Dels för att det bara är på Europaflyg som alla SAS PLUS biljetter är fullt återbetalningsbara. På long haul är de billigare biljetterna inte nödvändigtvis återbetalningsbara, i alla fall inte utan straffavgift. Detsamma gäller för SAS Business.
 

Rebel

Medlem
Jag skulle säga att den är fullt återbetalningsbar.

Ett litet påpekande till - sådana här saker kan variera beroende på vilka punkter man reser mellan. Så även om det oftast är på ett sätt ska man akta sig lite för generella antaganden.

Var hittar man bokningsklasser på ett enkelt sätt på bolagens hemsidor( när man bokar) jag trycker namn på biljetter är ganska tydliga men sälla man ser boknings klass innan man bokar. Tittar jag bara på fel plats?? Eller måste man jaga rätt på farebase??
 

obs

Medlem
Var hittar man bokningsklasser på ett enkelt sätt på bolagens hemsidor( när man bokar) jag trycker namn på biljetter är ganska tydliga men sälla man ser boknings klass innan man bokar. Tittar jag bara på fel plats?? Eller måste man jaga rätt på farebase??

Hos SAS kan du se bookingklassen ved at klikke på "kabineklassen" i vinduet til højre

upload_2016-2-19_20-20-24.png


Derefter vises en dialogboks hvor du klikker på "Vis detaljerede prisregler" hvorefter du vælger en af de efterfølgende kategorier. Der kan du se bookingklassen (jeg har her sat en rød streg)

upload_2016-2-19_20-22-55.png
 

agehall

Medlem
Det varierar från bolag till bolag. Ofta är det tyvärr lite dolt. Men en bra början är att klicka på alla länkar som talar om regler och mer information.
 
Toppen