Senaste nytt

Club Carlson/Eurobonus

Zniper

Medlem
Hej!

Som rookie på detta med lojalitetsprogram och liknande så har jag ett par frågor. Har varit passiv medlem i Eurobonus i ett par år så har en hel del poäng (100 000) där. För ett par dagar sedan så bokade jag 2 nätter för mig och 4st andra på Blu Riverside Hotel i Göteborg med mitt EBB Amex. Nu har jag läst en del här om Club Carlson så jag skaffade mig ett medlemsskap.
Vad använder ni för program när ni bor på hotell? Går kanske inte att säga utan beror på situationen?
 

Zniper

Medlem
En sak till. Målen med att vara med i detta fallet Club Carlson är väl att få uppgraderingar och att tjäna poäng som man kan byta in till tex fria hotellnätter. Är det några begränsningar i det eller kan jag bo gratis på tex ett Radisson hotell på Hawaii ifall jag har tillräckligt med poäng.

Det går väl inte att boka ett hotell via Eurobonussidan och få EB poäng och sen på hotellet uppge sitt CC nr och även få de poängen?
 
Beror ju mycket på vart du åker, för mig som nu mest flyger på huvudstäder i Norden/BeNeLux funkar Radisson bra, även om jag föredrar Hilton. Hilton är bra utom i Norden, Radisson är bra i Norden och hyfsat i Europa. Marriott är bra i Europa, men inte i Norden. Och jag använder Accor i Bryssel och Geneve.

Jag är Diamond på Hilton, Guld på Radisson, Guld på Marriott och Guld på Accor (trillade ned från Platinum) och Hilton är det bästa programmet tycker jag, Radisson är bäst på reward stays. Marriott hamnar lite mitt emellan. Accor är värdelöst på rewards. För några år sedan körde jag mycket på IHG, det funkade väldigt bra i Norden, dock var hotellen lite sunkiga, men rewards och upgrades var bra. IC hotellen ligger (låg iaf) oftast lite för högt för min expense limit, jag har väldigt liten framförhållning och korta stays.

Just my 2cents.
 
En sak till. Målen med att vara med i detta fallet Club Carlson är väl att få uppgraderingar och att tjäna poäng som man kan byta in till tex fria hotellnätter. Är det några begränsningar i det eller kan jag bo gratis på tex ett Radisson hotell på Hawaii ifall jag har tillräckligt med poäng.

Det går väl inte att boka ett hotell via Eurobonussidan och få EB poäng och sen på hotellet uppge sitt CC nr och även få de poängen?
Du kan boka bonusnätter på alla hotell som har tillgänglighet och är med i programmet - det ser du lätt när du söker bonusnätter.
 

Zniper

Medlem
Jag tycker dock att det blivit ruskigt dyrt efter senaste skjutsen upp för många av de hotell jag studsar på. Detta gäller i synnerhet hotellen i Stockholm där fyra av fem Blu nu kostar 70k/natt. Jag kör oftast cash + points nu.

Ja det lät dyrt. Är det bätte värde att köra cash+points eller gör du så bara eftersom det går åt så mycket poäng?
 
Toppen