Senaste nytt

Hjälp planera loungehopping i Istanbul

sweflyer

Medlem
Jag vill testa tre lounger i Istanbul, men är lite osäker på i vilken ordning. Har tre timmar på mig, och vill hinna äta lite mat, ta en dusch och dricka lite gott också. Kanske en lounge för mat, en för dusch och avsluta med en för dessert? Vad är era erfarenheter?

De jag vill testa är (alla i internationella terminalen)
Primeclass CIP Lounge
Flygplatslounge: Primeclass CIP Lounge, Istanbul Atatürk/Yesilköy International (IST) - BusinessClass.se

HSBC Club Lounge
Flygplatslounge: HSBC Club Lounge, Istanbul Atatürk/Yesilköy International (IST) - BusinessClass.se

Samt: Comfort Lounge
(som jag inte hittat en länk till, kanske har den bytt namn)
 

karho

Medlem
Jag tycker det vore kul med en jämförande rapport som redovisar utbudet i de tre loungerna. Har själv bara besökt TKs lounge, vilken man som sagt kan spendera tre timmar i, TK-frälst eller inte.
 

agehall

Medlem
Jag funderar också i banorna kring ifall det verkligen är värt att hoppa runt i tredjepartslounger. De brukar suga något hejdlöst tycker jag.
 
Jag vill testa tre lounger i Istanbul, men är lite osäker på i vilken ordning. Har tre timmar på mig, och vill hinna äta lite mat, ta en dusch och dricka lite gott också. Kanske en lounge för mat, en för dusch och avsluta med en för dessert? Vad är era erfarenheter?

De jag vill testa är (alla i internationella terminalen)
Primeclass CIP Lounge
Flygplatslounge: Primeclass CIP Lounge, Istanbul Atatürk/Yesilköy International (IST) - BusinessClass.se

HSBC Club Lounge
Flygplatslounge: HSBC Club Lounge, Istanbul Atatürk/Yesilköy International (IST) - BusinessClass.se

Samt: Comfort Lounge
(som jag inte hittat en länk till, kanske har den bytt namn)

Jag ska tillbringa nästan 11 timmar på IST imorgon kväll så jag funderade på att göra samma sak, men jag har varit i de två förstnämnda loungerna för drygt ett år sedan, och jag minns att jag tyckte att den ena (minns dock inte vilken) var ganska bra. Har däremot blivit nyfiken på TK egna lounge då jag har hört mycket gott om den, inte minst härifrån BC, och tänkte faktiskt se om jag skulle klara av att fördriva tiden där. Tänkte försöka, säkert mot alla odds utifrån vad jag läst i något forum här, att få tillgång till ett övernattningsrum för några timmars sömn. Köra bilbana verkar ju också ganska kul. :)
 

Brandten

Medlem
Intressant.... jag var "nyss" i IST och testade då några lounger då jag hade 6h stopp innan flyget till DAC. Om några veckor får jag äntligen möjlighet att spendera 6h i CIP loungen! :)

BusinessClass.se Loungen™ 2015 | Sida 278 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
BusinessClass.se Loungen™ 2015 | Sida 279 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor


Edit: Jag stör mig nått så överjävligt på den långa beskrivningen av en länkad tråd BusinessClass.se Loungen™ 2015 | Sida 278 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor.

Ja vem bryr sig om det är 350 000 inlägg varje gång man länkar till något?!
 
Toppen