Senaste nytt

SAS Travel Pass Pay as you fly - erfarenheter?

Walter

Medlem
Jag har letat i trådarna kring Travelpass men de flesta inläggen är gamla. Skulle det vara så att det finns en tråd jag missat får någon hemskt gärna flytta inlägget rätt.

Arbetar som konsult i eget bolag och reser en del inrikes och då främst på avbokningsbara biljetter. Har ett fåtal uppdrag som kräver att man bokar billigaste biljett så där får man snällt köra go.

Jag har ett par gånger köpt sas plus full flex (pg enda tillgängliga) och slagits över hur otroligt smidigt det är att kunna välja avgång eller sätta sig på väntelista om det finns en tidigare plats.

Det blir säkert billigare att bara boka om och boka av vanliga plusbiljetter. Men det ger ju även en del händelser att bokföra (vilket jag sköter själv). Samt att varje biljett (och ev omboking) orsakar en transaktion som måste stämmas av och bokföras.

Sneglar nu lite att skaffa "SAS Travel Pass Pay as you fly" (har redan creditsavtal ntv).

Har lite frågor som jag har försökt hitta svar på SAS hemsida men det är inte så lätt.

Fungerar det smidigt att boka?
-Går det att göra via en app (och då slippa efterregga credits)
Är det lätt att byta avgång?
Vad händer vid no-show?

Samt alla andra erfarenheter och synpunkter :)
 
Jag har inte testat själv, men har tittat på det som ett alternativ. Jag tyckte inte att det var särskilt användarvänligt så det slutade med att jag gav upp. Tanken var ju att det skulle bli lättare, och inte krångligare... Men visar det sig vara vettigt kan jag ge det ett försök igen!
 

Silferlood

Medlem
Jag har letat i trådarna kring Travelpass men de flesta inläggen är gamla. Skulle det vara så att det finns en tråd jag missat får någon hemskt gärna flytta inlägget rätt.

Arbetar som konsult i eget bolag och reser en del inrikes och då främst på avbokningsbara biljetter. Har ett fåtal uppdrag som kräver att man bokar billigaste biljett så där får man snällt köra go.